Lehet, hogy a Pikes Peak a világ leghíresebb hegyi felfutó versenye, de ez nem azt jelenti, hogy máshol, máshogy és máskor nem történnek a műfajban érdekes megmozdulások. A Kunzum Kaiser névre keresztelt kihívás is nagyon ígéretes dolognak látszott az indiai Spiti völgyben. Aztán persze beköszönt az ablakon az élet és minden máshogy alakult, de így is frankó videó készült a Kunzum-hágót meghódító KTM 390 Adventure-ről.
Az alapfelállás a következő volt. A kelet-indiai Batalból, 4000 méter magasról indult egy kis összecsapás hamisítatlan, sziklákkal tarkított úttalan utakon.
A piros sarokban Suresh Raina feketeöves Raid de Himalaya versenyző a saját, épített, 160 lóerős 4×4 tereprali autójával. A kékben pedig Ashish Raorane Africa Eco Race és wannabe 2022-es Dakar induló egy lényegében gyári, de bütykös Pirelli gumis KTM 390 Adventure-rel és annak 43 lóerejével. Na vajon mi történt?
Az, hogy nem derült ki, hogy melyik járművel lehet gyorsabban megjárni a 12,5 kilométer hosszú, 20 hajtűkanyaros, 551 méternyi emelkedést tartalmazó útszakaszt. Suresh Raina alatt ugyanis a 18. kanyar után megállt az autó. Így a versenyt Raorane nyerte meg kihívó híján. Sőt, még motoros rekordot is beállított a szakaszon. Igaz, szintén kihívó híján, ugyanis első csúcseredmény született a helyszínen és a kategóriában. De a felvétel, na az ennek ellenére tényleg patent!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »