Volt már szerencsém megtenni néhány kilmétert egy Himalayan nyergében, és arra jutottam, hogy igazából egy egészen jó motor. Mármint persze ha nem várod el tőle a megfelelő gyorsulás, lassulás vagy a túraendurós rugózás élményét. De mint olcsó élménymotor, működik és vannak helyzetek, amikor ennél nincs többre szükség. És ezekre a helyzetekre nekünk, európaiaknak is jól jöhet egy ilyen konstrukció. Szerencsére az indiaiak is így gondolják, így Euro5-höz frissíti a Royal Enfield a túraenduróját.
Maga a blokk tettenérhetően nem változik sokat. Egyhengeres, 411 köbcentis hengerűrtartalmű egység, ami 25 lóerővel és 32 Nm forgatónyomatékkal hívogat világunk – legyünk őszinték, egyszemélyes – felderítésére. Itt a lényeg, hogy továbbra is forgalmazható az öreg kontinensen. Egyéb adatait tekintve a tömege 199 kg, az ülés 80 centi magasan van, a tank 15 literes.
Újdonságot képez a Tripper névre hallgató, egyébként Google Maps alapú, okos telefonnal természetesen összekapcsolható navigációs holmi. Jó hír, hogy az ABS továbbra is kikapcsolható, valamint várhatóan az üléspozíció is valamivel kényelmesebbé válik. Nem mintha ezzel rettenetes gond lett volna. Ezen felül a Himalayan végre nem csak unalmas színekben lesz elérhető! Jön egy vadászati hangulatot árasztó zöld, egy ezüst és egy piros/kék variáció a jelenlegi szürke és fekete mellé.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »