A szabadalmi tervrajzok alapján a KTM-nél már készülnek arra, hogy az egyelőre még nagyon friss radaros tempomat technológia ne csak a legdurvább – és persze legdrágább – modellekbe kerülhessen be.
De ez még a jövő. Jelen pillanatban ott tartunk, hogy Ducati éppencsak bemutatta a Multistrada V4-ben. A többiek – ide értve a KTM-et – egyelőre csak tervezik, hogy bevezetik a technológiát egy-egy csúcsmodelljükön. Az osztrákoknál első körben az 1290 Super Adventure-ön jelenik majd meg. Várhatóan utána érkezik a többin, a Super Duke R-en és GT-n. Majd a 890-es szérián, és a rajz alapján végül a Duke 390-en is. Ami addigra már jó eséllyel 490-es lesz.
Persze ilyenkor még dukál a feltételes mód, hiszen ezek csak tervek, amelyek elsősorban a radaros tempomat beépítési módjára fókuszálnak. A brit Visordown zseniálisan kiszúrta, hogy a lámpatest mellé beépített szenzorok esetében “legalább egy érzékelőről” írnak. Ez pedig várhatóan azt jelenti, hogy a radar mellett megjelenik egy lézeres érzékelő is. Ezek kombináltan fogják pásztázni a környezetet, hogy gyalogosokra, biciklisekre, autókra és egyéb veszélyforrásokra figyelmeztessék a motorost.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »