A Benelli egykor komoly teljesítményű, érdekes technikai innovációktól hemzsegő, de roppant megbízhatatlan motorokat gyártó olasz vállalat volt. Könnyen lehet, hogy ez utóbbi okozta a vesztét. Mindenesetre mióta 2005-ben megvette őket a Keeway márkát is birtokló kínai Q.J. cégcsoport, teljesen új fejezetet nyitottak hosszú történelmükben. Ez az új korszak pedig átgondoltságának is köszönhetően eddig sikeresen zajlik. Először kisebb modellekkel élesztették újra romjaiból a legendás márkanevet – majd egyre növelték a motorkerékpárjaikat. 2017-ben lépett piacra a TRK 502 névre keresztelt “túraenduro” – az idézőjel oka az akkor még kizárólag 17 colos első kerékméret. Egy évvel később azonban megjelent a TRK 502 X változat nagyobb első ráffal – és néhány más fontos változtatással. (A vastaggal szedett típusnevekre kattintva megtalálod korábbi tesztjeinket.) Idén pedig egy finom, de annál fontosabb részleteket is tartalmazó ráncfelvarrást eszközöltek a vason. Ezek miatt érdemes volt újra felpattanni a nyergébe.
Természetesen tiszta sor, hogy sokkal jobb lenne, ha már a nagyobb, vélhetően 800-as TRK tesztjét olvashatnátok. Nekünk is, mert akkor már kipróbálhattuk volna. 🙂 (A lassan egyre feljebb kúszó olasz-kínai vasak közül a 752S is egészen jól sikeredett…) De tesztmotorunknál maradva gyorsan össze tudjuk szedni, mikben változott. Módosultak az idomok, a tükrök, a kézvédők, a kapcsolók, a műszerfal, és állítható lett a kuplungkar is. De láthatatlan módon változott a hátsó segédváz, azzal együtt pedig az ülések is. Ja, és használhatóvá faragták a középtámaszt. 🙂 A kissé buta, de korábbi filmünk tanúsága szerint vitán felül hasznos bukócső viszont maradt… Videónk azonban jobban bemutatja a 2020-as TRK 502 X-et!
Az A2-es kategóriában ennyire lehet erős motort gyártani – így aki erősebbre vágyik, az máshol kell hogy keresse azt. Amit itt elvárhatunk egy kétkerekűtől, azt a TRK 502 X hozza is – pontosan úgy, ahogy elődje. Hiszen az erőforrás terén semmi nem változott. Kellemes, jól használható, meglepetésektől mentes.
A futómű terén sincs hókusz-pókusz. Viszont itt úgy túlméreteztek mindent, hogy panasz sem sok lesz rá. Vaskos, fordított telók, hátul jól állítható központi rugóstag. A rugóutak aszfaltra terelik a TRK 502 X-et – viszont abból a tényleg trágya minőséget is jól viseli.
A fékrendszeren sem spóroltak semmit. Talán finomabban fog, mint a korábban kipróbált TRK 502 X esetében – de lehet, hogy csak jobban be volt már kopva. Fontos változás, hogy az ABS már nem kapcsolható ki.
A mindennapi használhatóság pont a közepes Benelli túraenduro legeslegnagyobb erőssége. A kapcsolók, kézvédők, tükrök, és főként a sokkal-sokkal kényelmesebb ülés mégis tovább javította ezt a területet. Akinek elég az A2 dinamikája, annak kevés jobb motor akad!
Az ár nem kiugróan alacsony – de ezt a motor semelyik része nem is indokolja már. Sőt, talán kezdik elismerni a TRK logót – amihez a frissített modell is hozzáteszi a magáét!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »