A kezdetektől fogva az volt a Yamaha kommunikációja, hogy ők nem csak úgy slendrián mód muszájfejlesztenek az Euro5 környezetvédelmi normák bevezetése miatt, hanem egészen újragondolják az MT-09 és MT-07 motorjaikat. És ez már a dizájnról is messziről virít. Bár előbbit érezhetően jobban megdolgozták. A Yamaha új formanyelve nem mondhatni, hogy osztatlanul aratta le a siker babérjait. De az mindenképpen elismerésre méltó, hogy az új fényszóróház egyedi, bátor és összetéveszthetetlen sziluettet biztosít a frissített nakedeknek. De ennél fontosabb változások is akadnak!
Először is ott van a kéthengeres crossplane blokk. Első ránézésre az adatok nem változtak. És másodikra sem. A 73.4 lóerő és 67 Nm alig tér el elődjtől. Nem lett több, mint ahogy vártuk, de az MT-07 esetében ez talán tényleg egy cseppet sem baj.
Ennek ellenére a blokkon számos változást hajtottak végre a mérnökök. Ott vannak a szárny formát hozó légbeömlők, új injektor, újraírt ECU és megváltozott kipufogó oldal. A kommunikáció szerint a változást abban lehet majd érzékelni, hogy ezt az erőt az eddiginél egyenletesebben adja le.
Az első féktárcsák nagyobbak lettek. Az eddigi 282 milliméteres darabokat 298-as tányérok váltják. A korábbinál valamivel szélesebb kormány került fel, az LCD kijelzőt pedig a korábbi MT-09 SP-től örökölte meg. Az irányjelzők, a fényszóró, a féklámpa LED-es. Az MT-07 három színben lesz elérhető a vásárlóknak. Szürke/pirosban, kékben és hagyományos feketében.
Cimkék:
Sokan arra számítottak, hogy az Euro5 bevezetése után lecseréli a Suzuki a jól ismert SV650 erőforrást, ez nem következett be. De nem adták fel.
Elolvasom »A Ducati bemutatta a legújabb Multistrada modelljét, a V4-et, ami egy egészen más motor, mint az 1260-as testvére.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »