Lássuk, hogy milyen is lett a vadonat új Ducati Multistrada V4! Ha esetleg valamilyen oknál fogva érdekel a modell, de az elmúlt fél évben egy dzsungel mélyén tanulmányoztad a gorillák párzási rítusait és nem voltál internet közelben, akkor tegyük egy kicsit helyre, hogy mi is ez. Az olasz gyártó rákapott a V4 ízére. A Panigale és a Streetfighter után itt a túraenduró, de az 1260-as V2-es Multihoz képest számos különbséget tud felmutatni. Talán jól érzékelteti, hogy másik motorként kell kezelni, hogy a V4 tengelytávja rövidebb, a standard ülésmagasság fentebb van, a tömege viszont valamivel nagyobb a testvéréhez viszonyítva.
Tehát közel sem csak a blokk adja ki a különbséget, bár a legfontosabb differencia mégiscsak az. Avagy a Granturismo névre keresztelt erőforrás, a maga 168 lóerejével (10.500-nál) és 125 Nm forgatónyomatékával (8.750-nél). A blokk egyik különlegességét az adja, hogy a Ducati elhagyta a desmodromikus szelepvezérlést. Ennek köszönhetően azok állítási intervalluma 60.000 kilométerre nőtt.
A Panigale/Streetfighter vonalhoz képest a blokk furata 2 milliméterrel nőtt, így lett 1158 köbcenti. A nyomatékot hamarabb leadja, a maximális fordulatszám pedig kisebb. Ehhez egy olyan 6 sebességes váltó került, aminek rövidebb az első és jóval hosszabb a végső fokozata.
Ez a blokk egy könnyű monocoque vázba került. Az 1260-hoz képest nagyobb a szabad hasmagassága, hátra pedig az egykaros helyett hagyományos lengővilla került, ami az off-road felhasználásnak kedvez. Az elektronikai csomag természetesen brutális. Kanyar-ABS, kipörgésgátló, egykerék kontrol, visszagurulás-gátló, kanyarfény, opcionálisan rendelhető guminyomás-szenzor. És nincs vége…
A Ducati több kivitelben is kínálja a V4-es Multistrada modellt. Az alapkivitelhez képest a V4 S a standard 320-as pizzaméretű féktárcsák helyett 330-as darabokat kap, Brembo Sylema nyergekkel. Előbbin manuálisan állítható a futómű, utóbbi megkapja az elektromos Skyhook rendszert, de TFT kijelzőből is nagyobb jár. Szintén a V4 S sajátossága, hogy 19/17-es kerekek küllősre cserélhetőek.
A V4 S Sport (más információm szerint V4 S Pikes Peak) szexi matricaszettel, karbonszálas hasidommal és Akrapovic kipufogóval érkezik. A klasszikus felszereltségi csomagok között külön érdekes a Technology, amiben már benne van a Bosch radaros rendszere, ami az adaptív tempomatot és a holttérfigyelőt támogatja. Az áráról egyelőre nagyon tájékoztató jelleggel tudok beszámolni, azaz a fővesztés terhét nem vállalom, de viszonyítás gyanánt érdekes lehet, hogy a V4 S itthon belenyal a 9 milliós határba, a V4 pedig a 7+ kategóriát erősíti.
Cimkék:
A 2021-re frissített Yamaha MT-07 Euro5 kompatibilis motorblokkal, újragondolt dizájnnal, LED-es fényszórókkal és erősebb blokkal érkezik.
Elolvasom »De mit is jelent az az RR változat? Természetesen azt, hogy a KTM 1290 Super Duke rendkívül durva kivitelt kaphat.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »