A középnagy túraendurók világában az az igazán szép, hogy volt egy pont, amikor valójában csak közúti felhasználásra alkalmas óriástehenek irányából visszatértek a gyártók a műfaj gyökereihez. Aztán ismét elkezdtek felkúszni azok a fránya köbcentik. Persze erről jelentős részben az Euro5 is tehet. Akárhogy is, a KTM is feljebb kúszott, a 790-es Adventure szériából 890-es lett. Na nem mintha nem számíthattunk volna erre. A szintén a Pierer Mobilityhez tartozó Husqvarna törekvései a Norden 901-gyel elárulták. Na és igen, természetesen ott volt, hogy a Duke is 890 lett 790 helyett. Hát elérkezett az idő!
Ráadásul a KTM egyből két változatot mutatott meg. A 890 Adventure R mellé érkezett a Rally változat is. Utóbbi egészen konkrétan annyira felborzolta a kedélyeket, hogy a készülő, összesen 700 darabból (amiből 500 darabot kap Európa) 478 darabot el is adtak, mindössze két perc alatt. És ez nem valamiféle költői jellegű túlzás. Itt, most szó szerint 120 másodpercről beszélünk.



A KTM 890 Adventure R legnagyobb változása természetesen a 889 köbcentire nőtt, sorkettes motorblokk. Az eddigi 95 helyett 105 lóval, 87 helyett pedig 100 Nm forgatónyomatékával. Az eddigi információk szerint finomítottak a kipörgésgátló és az ABS működésén, megerősítették a kuplungot, módosítottak a váznyakon és könnyebb segédvázat kapott. A Rally kivitel sajátosságai pedig, hogy gyorsváltót kap (az Adventure R-hez opciós extra), 240 helyett 270mm rugóutat kap és a gyárinál 35%-kal könnyebb Akrapovic kipufogót, illetve az off-road felhasználás jegyében sík ülést és terepes viszonyokhoz való lábtartót.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
A 40. évfordulós jubileumi nagy túraendurók is megérkeztek. A BMW R 1250 GS és Adventure a fényezés mellett extra felszereltséget is kaptak.
Elolvasom »Elkészült. Az Aprilia közepes sportmotorja, az RS 660 hivatalosan is be lett mutatva a mélyen tisztelt publikumnak. 100 le és 169 kg.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »