Nemrégiben az Aprilia túlzás nélkül mondva csúcs hyper-naked atombombát. A kizárólag versenypályákra születő Tuono V4 X egy igazi, bestiális vadállat. A 221 lóerős teljesítménye “csak” egy adat. Mindössze az a bizonyos cseresznye a tejszínhab tetején. A különleges kivitel igazán súlyos ereje, hogy igazi high-end technikát pakolnak alá. Csak szemléltetés gyanánt: ez azt jelenti, hogy Lorenzo Savadori 1:50-es időt futott vele az imolai versenypályán. Ez egészen pontosan mindössze 3.6 másodperccel marad el Chaz Davies 2017-es Superbike VB-s köridejétől. Brutális. Szinte felfoghatatlan.
És akkor itt jön a csavar. Az Aprilia Tuono V4 X ahhoz képest kifejezetten alacsony áron lett meghirdetve, hogy csúcskategóriás fékekkel, rengeteg karbon elemmel, jelentős súlyelőnnyel (18 kilóval könnyebb a Factory kivitelnél) és felhúzott lóerőkkel érkezik. Hozzávetőlegesen 12.5 millió forintos vételára sokak számára elérhetővé teszi. Vagyis tenné. Ha nem az lett volna az eredeti terv, hogy mindössze 10 darabot gyártanak belőle.
Nem csoda, ha elképesztően nagy lett iránta az érdeklődés. Így aztán az Aprilia főhadiszállásán döntöttek: megtriplázzák a legyártandó darabok számát. Sajnos a modell neve nem változik Tuono V4 XXX-re, de ettől még 30 darabot tesznek elérhetővé a pályanakedből.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »