Hiszek a szabad döntés jogában, de ha rajtam múlna, ezt bizony kötelezővé tenném. Legalább a barátaim, a tesóm és a saját magam számára. De miről is van szó? A múltkor már átbeszéltük, hogy ultra pénztárcaterhelő módon, havi 3.000.- forintért olyan Protektor biztosítást köthetsz, ami segít pótolni a motoros felszerelésed, téríti a motorod elszállítását, fizet csonttörésre és millió más apróságra ha mégis beüt a hoppá. Komolyan mondom, ha lett volna eszem és időben lépek, akkor a múlt évben nem hagyom ott a fél szezont a Mátrában. Szeptemberben már motoron ülhettem volna. Na de lássuk mi történik, ha további rettenetes 2.370.- forintot húznak ki egy hónapra a zsebedből Utasbiztosítás Bérlet címen! Jelzem, a kettő együttes összegéből még nem tudom teletankolni a motorom…
Utazásbiztosítás. Mit is jelent ez? Mivel nem külföldön fizeted a TB-t, így egy esetleges külföldi baleset vagy betegség okozta kezelés díját saját zsebből kell kifizetned az ott működő kórházban. De ide tartozik a kutatás-mentés költsége is, hiszen az sincs ingyen. Ha van utasbiztosításod, akkor helyetted fizeti ki a biztosítás a kórházi kezelés költségeit. Tehát jogi értelemben egy szolgáltatást finanszírozó biztosításról beszélünk. Ezt persze eddig is meg tudtad kötni, de csak meghatározott napokra. Idén márciustól elérhető egy utazási biztosítás bérlet. Ez azt jelenti a tulajdonosának, hogy a kötéstől számított 12 hónapra él a szerződése Európa egész területére. Teljesen mindegy, hogy motorral vagy autóval, repülővel mész külföldre, mindig lesz utazási biztosításod. Nem kell külön kötögetni alkalmanként ezt a szolgáltatást. Nem csak az árazása miatt jó, hanem azért is, mert jellemzően sokan elfelejtik megkötni utazás előtt ezt a fajta biztosítást. Így a bérlettel a zsebedben ezzel nem kell külön törődnöd.
Ha a piacon lévő átlagos utasbiztosításokat vesszük alapul, akkor azt látjuk, hogy asszisztant szolgáltatással hozzávetőlegesen 800.- és 1.400.- forint körüli összegért tudsz hasonló biztosítást kötni magadnak. Tehát ha egy évben 20 napot külföldön töltesz – és most számold ide bátran a nem motoros túrákat, hanem a családi nyaralást, külföldi munkautakat, bármit -, akkor éves szinten már bőven a pénzednél vagy. És legyünk őszinték: ki gondol erre, amikor akár csak egy Dobogókő karika után a határ túloldalára is átgurul? De mégis miért? Barsváradnál nem fordulhat eléd a Skodás bácsi? Egy Transzfogaras körön nem üthet be a jajjeztelcsesztem? És akkor menjünk tovább! Ébredtél már cifrafosásra a Bledi-tónál? Vagy próbálj csak meg kifizetni egy fogorvost Svájcban!
Ja, hogy igen, merthogy például arra is fizet. És nem utólag, hanem helyetted, legalább annyira hogy ép ésszel haza tudjál motorozni. Ahogy nagyobb baj esetén kórházi tartózkodást is. Vagy éppen olyan speciális helyzetben is jól jöhet az utasbiztosítás, ha arra érsz vissza, hogy valaki feltörte a dobozod (ez puha táskára nem érvényes) és elvitte a GoPro-t. Ezeken kívül olyasmit is biztosít, hogy szükség esetén leteszik neked az óvadékot (komolyan), a megadott rendszámú motorodra teljes asszisztanciád van és még benne foglaltatik egy rakás életszerű szituáció.
Ha összegezni akarjuk, hogyan tudod saját magad anyagilag levédeni, akkor azt mondhatjuk, hogy a Protektor motoros baleset-biztosítással eléred, hogy a biztosító neked fizessen a baleseted után.
Az utasbiztosítás pedig arra jó, hogy a biztosító helyetted fizesse ki a külföldi kezelésed, mentésed és egyéb keletkezett károd. Ezzel a két szerződéssel tudod anyagilag védetté tenned magad, olyan plusz extrákkal, amiket így szépen egybefésülve nem nagyon találsz meg más szerződésekben.
Amennyiben a Csapó Zoliék féle biztosítás felkeltette az érdeklődésed, akkor hívd a 06 70 360 2990 telefonszámot (vagy dobj SMS-t és felveszik veled a kapcsolatot). Esetleg írj egy e-mailt az info@motorosbiztositas.hu címre és Zoliéktól teljes körű tájékoztatást kapsz!
Támogatott tartalom
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »