A Silkolene motorolajokat forgalmazó Fuchs Oil Hungária nemrégiben bátor, önbizalommal teli tesztet hirdetett. Azt mondták február végén, hogy a motorosoknak szánt olajat ők adják néhány szerencsésnek, cserébe pedig csupán visszajelzéseket kérnek. És így is lett.
A kiválasztottak megkapták a kért kenőanyagot és azóta az üzemel a motorjaikban. Öreg, fiatal, egy- két- és többhengeres motorokban fut azóta Silkolene. Bár a koronavírus járvány jelentősen hátráltatja a tesztfolyamatot, az első visszajelzések megérkeztek. Pozitív és negatív tapasztalatok egyaránt. Lássuk, hogy mik az első benyomások!
Megérkezett az első 500 km-t már lefutott tesztelőnk tapasztalata. Egy Kawasaki Z750-es motor, melyet a SILKOLENE COMP 4 10W-40 XP termékkel töltöttek fel.
“Sajnos a pandémiás helyzet végett most jutottam el az első 500 km végére. A csomag nagyon szépen becsomagolva, sok ajándékkal és tájékoztató szórólapokkal érkezett. Első benyomás a csere. Örömmel konstatáltam a tényt, hogy se felesleges színezék, se parfüm nincs az olajban amit személy szerint abszolút nem kedvelek a többi “prémium” márkánál. Amit hiányoltam az a betöltő “csöcs” a kannáról, de ez egy tölcsérrel könnyedén áthidalható. Az első hidegindításkor feltűnően hamar elhalkult a moto. Azaz a friss olaj hamar a helyeire ért és munkába kezdett. A motor géphangján nem érzékeltem változást. (De ezt inkább tudom be a Z750 legendásan nehezen kopó blokkjának. Ennek hiányában a mechanikus zajok is jóval alacsonyabbak sok más motorhoz képest, amihez 50 x ezer megtett km után mért gyári vákuum és végnyomás adatai biztosítanak mérhető számokat). Mátra, Komárom-Esztergom megye szokásos útvonalai fértek bele az első ötccába’. A változás amit észrevettem az a sebességfokozatok közötti finomabb váltás és a kisebb “csattanás” az üresből sebességbe helyezéskor. Ami számomra biztatóbb az pedig a hidegindításnál történő gyorsabb olajnyomás felépülése.
Bizakodóan várom a következő megtett utakat, pályanapokat az olajjal. Jelentkezem, amint elérem a csereperiódust!”
A BMW F650 motorkerékpár gazdája is megörvendeztetett bennünket az első 500 km megtétele utáni tapasztalatainak megosztásával. A Balaton felvidéken tett köre után a következőket tapasztalta. – írja a Silkolene a Facebook oldalán.
“Sajnos a helyzet miatt csak most gyűlt össze az 500 km. A csomag megérkezésekor nagy hévvel bontottam ki és örömmel vettem észre, hogy más promóciós anyagok is voltak a csomagban. Mikor levettem a motorolaj kupakját, az első benyomásom az volt, hogy nem vagyok meggyőzve arról, hogy prémium minőségű a termék. Ennek oka, hogy eléggé sorjás volt a palack, nem volt kialakítva rajta betöltő. Miután a csere megtörtént és elmentem vele a városba egy kisebb körre, máris elfeledtette velem az előző kisebb hiányosságokat az olaj. A motor csendesebb lett, a váltó finomabban járt tőle, sokkal kisebb lett a csattanás az üresből egyes fokozatba tételnél. Ezen kívül az egyesből kettes fokozatba tétel pontosabb, nincsenek véletlen üres fokozatba csúszások, határozottabban érzem mikor került sebességbe, mint előtte. Hidegindításnál a korábbi motorolajjal néha csattogtak a szeleplapkák alacsony fordulatszám mellett, de ez a Silkolene olajjal megszűnt. Én a Balaton felvidéken tettem meg vele az első részt és kíváncsi vagyok milyen benyomásaim lesznek hosszú távon az olajjal.”
Ezt a visszajelzést egy olyan motoros hölgytől kaptuk, aki valószínűleg a legtöbb km-t teszi meg a tesztelőink közül, általában is, és nem csak a jelenlegi korlátozások miatt. Mindezt városi forgalomban! Jó olvasást! Idézem a véleményét.
“Még csak 1 hónapot és 3500 km-t gurultam a SILKOLENE olajjal, de engem meggyőzött. Nem mondom, hogy tökéletesítette a Bmw G 310 GS váltóját, de az eddig használt olajaknál mérföldekkel jobb. Pedig nem noname olajakat használtam eddig sem. Sokkal lágyabban működik a váltó, eddig kicsit ragadósabb volt, néha erőből kellett váltani. Végre az üreset is megtalálom a piros lámpánál. Elég amatőrnek tűnhettem, mikor fél percig váltogattam föl-le, mire végre felvillant a műszerfalon a zöld N betű. Inkább behúzott kuplunggal álltam mindig. De mióta ezt az olajat használom végre megszűnt ez a problémám.
Azt lehet, hogy csak behalucinálom, de mintha egy kicsit halkabb lenne a blokk is. De még így is rettentően zajos, szóval ezen sok nem változott.
Kíváncsian várom a maradék 6500 kilométert, és bízom benne, hogy a sok városban való motorozás mellett is megtartja ezeket a tulajdonságait, és nem kezd érezhetően elhasználódni.”
Megérkeztek a Yamaha TDM 850 tulajdonosának is első benyomásai a SILKOLENE PRO 4 10W-40 XP termékről. Végre neki is sikerült teljesítenie az első 500 kilométerét. A Silkolene oldalán azt írják, hogy tapasztalatai számukra is hasznosak mivel, ezekből tovább lehet finomítani a számára legmegfelelőbb olaj kiválasztását.
“Túl vagyok az első 500 km-en, a Silkolene Pro 4 10W-40 XP-vel.
Tapasztalataim a következők:
– a motor halkabb lett és sokkal egyenletesebben jár (ez nagyon meglepett)
– a halkabb, egyenletesebb járás menet közben is érzékelhető, sokkal kisebb a rezonancia lábtartókon
– sokkal jobbak a gázreakciók és könnyebben pörög fel a motor a magas fordulatszám tartományig (7-8000 1/min, soros kéthengeres)
– a váltó sokkal halkabb hidegen, kevésbé csattog, jól léptethető, szépen megtalálni az összes sebességfokozatot, az üreset is
– a fogyasztást eddig még nem figyeltem, de következőkben ezt is szem előtt tartom
Negatívum amit tapasztaltam, hogy melegen mikor már átmelegedett minden (másfél, két óra motorozás után) a váltó kegyetlenül csattog. Talán írtam korábban is, hogy ez ennél a motornál egy típusbetegség (Yamaha TDM 850 4tx), de a korábban használt olajjal nem volt ennyire hallható, érezhető. (Mondjuk annak meg a hideg oldali tulajdonságai nem voltak ilyen jók). Lehet hogy meleg oldalon kicsit kicsit magasabb viszkozitású olajra lenne szüksége a motornak?
Összességében elégedett vagyok az eddigi tapasztalatokkal. Sajnos a mostani körülmények nem igazán adnak lehetőséget a hosszútávú túrázásra, ahol igazán zavaró lenne a hangos váltó, így a beígért időpontig nem biztos hogy elérek az olajcsere periódus végéhez, de ígérem mindenképp írok még egy levelet június vége előtt!”
Erre a megfigyelésre a következő választ kapta: “Köszönjük a részletesen megírt tapasztalatokat. Ebből már mi is arra tudunk következtetni, hogy érdemes lesz legközelebb a SILKOLENE PRO 4 10W-50-es XP terméket belerakni ebbe a típusba, annak ellenére, hogy a gyári előírás inkább az alacsonyabb viszkozitási osztályokat preferálja.”
Egy korábbi visszajelzés egy 1200-es Bandit tulajdonosától.
“Íme a rövidtávú értékelésem olajcsere után:
Először is köszönöm a lehetőséget, illetve segítő készségüket! Az olajcsere a napokban megtörtént, azóta durván 150 km-t tudtam megtenni. Az alany egy Suzuki GSF 1200, amibe belekerült (84000 km-nél).
Ami feltűnt egyből az előző olajhoz képest, hogy hidegen nem ragad annyira a kuplung, nem viszi üresben a hátsó kereket. A motor hangja kellemes, próbáltam olyan olajat is már, amivel hallhatóan zajosabban működött. Szemlátomást (vagy inkább fülhallomást) szereti a motor ezt az olajat. Sajnos a hideg idők miatt nem nagyon tudtam keményebb körülmények tesztelni, csakis óvatosban, de hamarosan ennek is eljön az ideje.”
Támogatott tartalom
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »