Van ugye a mondás, amely szerint a motorosok testvérek meg összetartanak. A valóság ezzel szemben az, hogy mi is a társadalom egy szelete vagyunk – éppen csak van egy közös hobbink. Vagy éppen közlekedési eszközünk, amivel szeretünk helyet változtatni. Most azonban a fránya koronavírus járvány – vagy nem járvány, de ebbe bele se menjünk – miatt hazánkban érvényben van egy kijárási korlátozás. Ami olyan vitákat gerjesztett a közösségi média motoros csoportjaiban, hogy arra talán soha nem volt példa korábban. Az egyik réteg tiszteletben tartja a korlátozás intézkedéseit és nem megy el motorozni – a másik meg azt mondja, neki ne dirigáljon senki és elmegy.
A témával kapcsolatban már megkérdeztünk egy légimentő orvost – az ő véleménye is sokat mondó. Azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán, így talán érdemes mindenkinek megnézni a témában MotorosVándor barátunk véleményét. (Írt már túrabeszámolóval egybekötött motortesztet is az Onroad.hu-ra.) Ő azt mondja: senkinek ne higgy – neki sem.
Tiszta sor, hogy ezek a gondolatok vagy érvek sem fognak meggyőzni senkit. Aki otthon ült, az ez után is otthon fog. Aki meg azt mondta, hogy neki senki ne mondja meg, mit tegyen, az vagy meg sem nézi a videót, vagy pont nem érdekli. Korlátozás ide vagy oda, elmegy motorozni majd most hétvégén is. Nekünk sem az a tisztünk, hogy osszuk az igét. Talán egyetlen dolog van, amit érdemes lenne tiszteletben tartani – de még ezt is csak félve merem leírni. Amennyiben valaki közlekedik motorral – akár szabályt sért közben, akár nem -, és még ki is teszi az arról készült képeket, az biztosan újabb és újabb vitákat gerjeszt.
A motorosok között, akik elvben összetartanak – valójában azonban láthatóan éppen olyan emberek, mint bárki más. Vagyis vitatkozunk azon, amin igazából nincs nagyon mit. Szóval – ha van rá mód – legalább picit azon gondolkozzunk el, hogy miként lehetne a rettenetes marakodásokat megszüntetni – vagy legalább csökkenteni. Aztán reméljük, nemsokára újra visszatér az élet a normál kerékvágásba, és nem az lesz a baj, hogy ki megy motorozni és ki nem – mert mind menni fogunk!

Cimkék:
A már létező Benelli BN600i már jelen van olyan piacokon, ahol nem köti a gyár kezét az Euro5, annak átdolgozott változata a BN600.
Elolvasom »A mentőmotorosok idén a tervezettnél hamarabb munkába álltak. Az EuroMotor úgy találta, esőruhákkal segíthetnének nekik.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »