Ha elkezdünk visszatekinteni az időben, akkor egyre inkább kirajzolódik, hogy egy közepesnek nevezett túraenduró lehetőségével régóta foglalkozik a Honda. 2019-ben még egy 850 köbcentis modell hírét szellőztette meg a japán DriveMag Riders magazin. Ha pedig még korábbra megyünk vissza az időben, akkor 2017-ben, Kenji Morata, az Africa Twin projectvezetője már beszélt arról, hogy foglalkoznak a modell lehetséges lefelé pozícionálásáról. A téma most újra előkerült, méghozzá egy lehetséges 790-es változat.
Az elképzelések szerint a Honda az NC széria bővítéseként tekintene a kisebbik Africa Twinre. Tehát az egész az NC750 felfúrt, 790-es blokkjára épülne, ami köré építenének egy adventure szegmenst kielégítő változatot.
Még arról is szó esett, hogy talán nem is Africa Twin, hanem egy másik jól bejáratott név, a Transalp alatt fog megjelenni. Ezt egyelőre sehol nem erősítették meg, de a végeredményt tekintve lényegében mindegy is. Az viszont igenis fontos, hogy bár a blokk az NC-ből érkezne, egy egészen új motor készülne köré. Olyan, ami akár az off-road igényeket is kielégítené, tehát nem készítenének házi konkurenst az NC750X-nek. Ezzel a Honda egy olyan, jelenleg jól menő szegmensbe lépne be, ahol a V85 TT, az F850GS, a Ténéré 700 és a KTM 790 Adventure nagyon is jól megvetette a lábát.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »