Nemrégiben Európa vált a koronavírus világjárvány epicentrumává, a legsúlyosabban érintett terület pedig jelenleg Olaszország, de a helyzet egyelőre csak súlyosbodik. A COVID-19 vírus okozta károkat jól szemlélteti, hogy a motorkerékpár-ipar várhatóan súlyos gazdasági nehézségekkel fog szembenézni akkor is, ha túl leszünk rajta.

Először talán a Ducati háza tájáról érkeztek hírek. A legendás olasz gyártó március 13-án, pénteken függesztette fel a termelésük jelentős részét. Az első tervek még úgy szóltak, hogy csupán március 18-ig, de az már akkor is csupán hiú ábrándnak hatott. Jelen pillanatban egy újabb héttel hosszabbították meg és ez várhatóan még közel sem a vége.
Hasonló lépésre kényszerült a Pierer Mobility AG is, akiknek a mattighofeni üzeme leáll, ahol a KTM és Husqvarna motorok készülnek. Ezt a lépést a GasGas spanyolországi egységével kapcsolatban is kénytelenek voltak meghozni. A bergamoi karantén pedig a Brembo és a Nolangroup brandeket érinti. A Yamaha francia és olasz kirendeltségei felől sem érkeztek jó hírek, az olasz sajtóban pedig megjelent egy hír, miszerint a Vespa egyik dolgozójának is pozitív lett a koronavírus tesztje.
A járvány hatásait már itthon is elkezdtük megérezni. A motoros rendezvények és motorversenyek fel lettek függesztve. Tréningek maradnak el, motorkereskedések és motoros boltok vezettek be szigorú higiéniai szabályokat. A friss jogosítványszerzőknek sem jó hír, hogy beszámolók szerint a papír megszerzéséhez szükséges elsősegély vizsga teljesítése fennakadásokba ütközhet.
Kedves motoros barátunk! Tudjuk, hogy itt a jó idő. A mi szívünknek is fáj, de most mégis inkább azt kérjük, hogy amikor teheted, maradj te is otthon!

Cimkék:
A Tutto Mondo Racing csapata úgy döntött, hogy ők márpedig egy Vespa nyergében nyomják le a Mexican 1000 tereprali versenyt.
Elolvasom »Olaszország jelenleg a koronavírussal legsúlyosabban érintett európai ország. Valentino Rossi 15 lélegeztetőgéppel járul hozzá a harchoz.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »