A Neom környéki nagy kanyar után a mezőny délnek indult a Vörös-tenger partján, hogy a résztvevők nekilássanak a 453 kilométeres speciál szakasznak. A negyedik versenynapra a 219 km összekötővel együtt így összesen 672 km várt a kalandorokra. A jövő városát elhagyva a sivatagban a ráérősebb versenyzők megtekinthették az ősi nabateus civilizáció mesterei által alkotott 2.000 éves csodálatos sziklatemplomokat és sziklasírokat. Persze a kora reggeli indulás nulla fok körüli csípős hidegben nem túl kellemes, ami ráadásul a magasság emelkedésével sem nőtt jelentősen. A versenyzőknek a hideg után a sziklás talajjal is meg kellett küzdeniük. A Harrat al ‘Uwayrid vulkáni eredetű hegyei között pedig az óvatlan navigáció súlyos időveszteségeket okozhatott.
Előző napi kiváló teljesítménye után az összetettben is vezető Ricky Brabec startolt elsőként. Az amerikai Hondás természetesen szerette volna megtartani előnyét a többiekkel szemben, így gyors tempóval próbált elhúzni. Az élmenőknél persze csak a győzelem a fontos így a többiek sem hagyták magukat. Kemény harc után aztán José Ignacio Cornejo végül megszerezte élete első Dakar szakaszgyőzelmét. A chilei versenyző három éve igazolt le a Honda csapathoz és folyamatosan fejlődött. Mai szakaszgyőzelmével egyértelműen kiérdemelte megbecsülését a HRC csapatban. A mért szakasz első része nagyon gyors volt, így 230 kilométer kellett ahhoz, hogy befogja az előtte haladó csapattársát. Később az útvonal durvább köves sziklás terepre vitte a versenyzőket, akik közül többen úgy gondolták, hogy eltévedtek és nem a versenyútvonalon haladnak.
A harmadik napon jó páran kiestek a motorosok közül. A Yamaha Monster Energy Team versenyzője, Adrien van Beveren hatalmasat bukott, később pedig csapattársa, Xavier de Soultrait is lapra tette a versenygépet. Ő még számos öltéssel és zúzódással a karján, csuklóján folytatni tudta a versenyt, de a negyedik napon kénytelen volt bedobni a törölközőt. A sérülései miatt a keze folyamatosan zsibbadt és nem tudta biztonságosan irányítani a motorját. Azért jellemző dolog arra nézve, hogy milyenek ezek a fiúk: de Soultrait egyre lassulva, egyre hátrébb csúszva azért megtett háromszáz kilométert a speciál szakaszon, mire belátta: nincs tovább… A Yamaha ezzel ismét elvesztette két legjobb versenyzőjét, mint már korábban többször is. Valahogy nem akar összejönni nekik, hogy felzárkózzanak a többi márka mellé.
Az első szakaszt megnyerő Price egy ideig újra átvette a vezetést és egy darabig tartani is tudta pozícióját, majd folyamatosan hátrébb csúszott. Walkner, Quintanilla és a többiek már kevésbé tudták tartani a tempót és folyamatosan növelték hátrányukat. Egyedül Sam Sunderland volt képes begyújtani a rakétákat és az utolsó kilométeren át is vette a vezetést. Elsőként haladt át a célvonalon – 11 másodperces előnnyel!!! -, de sebességtúllépés miatt később 5 perc időbüntetést kapott és visszacsúszott a nyolcadik pozícióra. A szakasz végére így a tegnapi szakaszgyőztes Ross Branch-nek sikerült a harmadik helyet megkaparintania.
A nagy harcosok sohasem adják fel és a legvégsőkig küzdenek. Ilyen harcos az előző nap motorhiba miatt pórul járt Paulo Gonçalves is. Az indiai Hero márkájú motorján tegnap blokkot cseréltek a speciál szakaszon, ami elmondása szerint nagyon fura volt számára, hiszen ilyen kalandban korábban a Honda versenyzőjeként nem volt része. Bár olyan volt, hogy műszaki hiba miatt porig égett versenymotorja… Most a harmadik szakaszon végül is tovább tudott menni, később viszont üzemanyag-ellátási problémája akadt. Mindezek ellenére célba ért, majd felszívta magát és tegnap negyedikként zárta a napot.
Külhoni magyar versenyzőinkről sajnos nem tudtam friss és pontos információt szerezni, az eredményekből látszik csupán, hogy még tartják a tempót. Gyenes Emanuel továbbra is vezeti az Original by Motul kategóriát (immáron közel egy órás előnnyel), és Saghmeister Gábor is versenyben van. Mindketten lépkednek előre az összetett rangsorban.
1. | Jose Ignacio Cornejo (Honda) |
2. | Kevin Benavides (Honda) |
3. | Ross Branch (KTM) |
… | |
38. | Emanuel Gyenes (KTM) |
115. | Saghmeister Gábor (KTM) |
1. | Ricky Brabeck (Honda) |
2. | Kevin Benavides (Honda) |
3. | Jose Ignacio Cornejo (Honda) |
… | |
41. | Emanuel Gyenes (KTM) |
112. | Saghmeister Gábor (KTM) |
Az Africa Eco Race szervezői próbálják tartani azt a koncepciót, hogy a napi szakasz startja minél közelebb essen a bivuac-hoz, azaz a verseny táborához. Így történt ez tegnap is, így gyakorlatilag a tábor mellől indultak neki a 329 kilométeres mért szakasznak, amit egy rövid összekötővel zártak le. A Tarda és Mhamid közötti etapon összesen 333 kilométert tettek meg a versenyzők.
A fagyos reggeli startot követően 100 kilométerrel később a motorosok már elérték az első dűnéket. A második versenynapon a versenyzők még nem hagyták el Marokkó területét. A pálya rendkívül változatos volt, néha fás-bozótos területeken, néha vízmosásokban haladt, aminek megfelelően köves és homokos szakaszok váltották egymást. A Mhamidba vezető kétszáz kilométer részben azonos a tavalyi verseny útvonalával: tempós szakasz tágas nyílt terepen, ami nehezíti a navigációt, mivel viszonylag kevés a tereptárgy.
Az első helyen a kétszeres Africa Eco Race győztes Pal Anders Ullevalseter ért be KTM motorjával. Tapasztalt versenyző, számos szakaszgyőzelemmel és komoly Dakar-múlttal a háta mögött. Őt az előző napi szakaszgyőztes olasz Alessandro Botturi követte másfél perc hátránnyal – itt legalább jobban áll a Yamaha, mint Szaúd-Arábiában… Harmadikként pedig Lyndon Poskitt érkezett meg. Az előző napi harmadik helyezett Jensen pedig a negyedik helyre csúszott vissza. A versenyben szerencsére még nem volt kieső a motorosok között.
1. | Pal Anders Ullevalseter (KTM) |
2. | Alessandro Botturi (Yamaha) |
3. | Lyndon Poskitt (KTM) |
1. | Pal Anders Ullevalseter (KTM) |
2. | Alessandro Botturi (Yamaha) |
3. | Lyndon Poskitt (KTM) |
fotók: Dakar.com, Africa Eco Race Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »