Január másodika van. Az évzárást és az évkezdést hagyományosan egyfajta értékeléssel, visszatekintéssel szokták kezdeni a legtöbben. Mi sem teszünk másképpen. Kíváncsi voltam, hogy az elmúlt tizenkét hónapban melyik volt az az 5 cikk, amit leginkább olvastatok nálunk, az Onoroadon. Ha már olvastad őket, akkor ezúton is köszönjük, hogy követsz minket.
Elcsépelt dumának tűnik, de innen nézve tényleg megtisztelve érezzük magunkat minden egyes percért, amit ránk szánsz. Köszönjük! Ha pedig valamilyen oknál fogva lemaradtál róluk, akkor nosza, itt a lehetőség, hogy bepótold a legnagyobb érdeklődést kiváltó anyagainkat!
Ahogy az már sajnálatos módon megszokottnak tekinthető, úgy ez a tavasz sem kezdődött el számos baleset nélkül. Ilyenkor gyakran emlegetünk berozsdált reflexeket, rutinból való kiesést vagy csupán azt, hogy egyáltalán az autósok megszokjanak minket ismét az utakon. Ez az eset, amiben egy kék Suzuki Swift kifordul a motorosok elé, azóta is nehezen magyarázható meg. A történtekhez Mackó fűzött alapos kommentárt és vonta le a tanulságot. A cikk elolvasásához kattints ide!
Emlékeztek még, amikor felröppent a hír, hogy meg fogják büntetni a kő-papír-olló játékot játszó motoros rendőröket? Az ügy egy ártatlannak induló felvétel kapcsán robbant ki, de azóta szerencsére két fontos dolog is kiderült. Az egyik, hogy minden híresztelés ellenére nem a kő-papír-olló játék miatt indítottak fegyelmi eljárást a két motoros járőrrel szemben, hanem a folyamatos egymás mellett haladás miatt.
A másik pedig az, hogy végül nem kaptak büntetést a srácok, csak egy szóbeli ejnye-bejnyét. Azt is valószínűleg csak azért, mert valamit muszáj volt. Az év abszurd bürokrácia-díjas ügyét itt olvashatod.
Na ennek nem igazán örülök, ugyanis nem szeretem ezt a cikket. Ennek pedig természetesen az az oka, hogy volt okom megcsinálni. Őszintén nem volt könnyű megírni, hogy ezt bizony valószínűleg elbalfaszkodtam, tudva azt, hogy több ezren fogjátok olvasni. A motort azóta ráncba szedtem, a vállam viszont nem a régi. Talán soha nem is lesz. De ha már így történt, akkor legalább volt aki tanult az esetemből. A tesóm idei első nagy projektje egy felvehető gerincprotektor beszerzése lesz, míg egy cimborám rám hivatkozva látta be, hogy mégiscsak érdemes lenne ABS-esre cserélnie a motorját. Ha több humorérzékem lenne, akkor azt mondanám megérte. Apró érdekesség, hogy azóta megbüntettek a nem az útviszonyoknak megfelelő közlekedésért. Egyszer megírom arról is a cikket, de egyelőre annyi indulat van bennem ezzel kapcsolatban, hogy inkább várok vele. A balesetről itt olvashatsz, már amennyire emlékszem belőle.
Sajnos az 5 legnépszerűbb cikk újra egy baleseti elemzéssel folytatódik. A Mackó írásába belinkelt videó már nem érhető el, de azért így is érdemes újra végigfutni a sorokat! Szerencsétlen módon a kommentek között még mindig ott virít, hogy “megérdemli az összes ilyen motoros patkány”, de inkább mégse ezt jegyezd meg! Hanem azt a járműfizikát és hozzá kapcsolódó gondolatot, amit a cikkben olvashatsz, az ugyanis még szó szerint az életed mentheti meg. Klikk ide, de iziben!
Az elmúlt 12 hónap legolvasottabb cikke ismételten egy tragédia körül született. Egy nagyszerű elemzés egy rettenetes eset kapcsán, amire még a bulvársajtó is rátett egy lapáttal. A korai tavasszal, Veszprém környékén készült videót még mindig vérfagyasztó megnézni. Az esetből levonható tanulságok azonban még mindig annyira értékesek, hogy érdemes újra elvenned! Ha újra olvasnád: klikk rája!
Mit is kívánhatnék ezek után? Csakis balesetmentes, napsütéses 2020-at minden kedves olvasónknak! Sajnos a személyes kedvenceim közül egyik sem került be a legolvasottabb cikkek közé. Pedig például a Primo Moto tesztnap igazán maradandóan jó élmény volt, akárcsak a nyári tájékozódási verseny vagy inkább buli, a motoRun. Ha pedig olvasnivalót keresel a rossz időre, akkor itt egy négyes ajánló. Azt pedig természetesen már megszoktuk, hogy a hagyományos január elsejei szezonnyitó gurulásunk fergetegesen jól sikerült.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »