A Triumph Hinckleyben lévő gyárában különleges eseményt tartottak a napokban, aminek keretein belül bemutatták a megújult, kisebbik túraendurójukat. A Tiger 900-ban lévő új blokk már csont nélkül teljesíti az Euro5 előírásait, de más téren is kapott némi frissítést.

Először is megmaradt a háromhengeres felállás, de a blokk hengerűrtartalma immáron 900 köbcentire nőtt. Pontosabban 888-ra. A gyújtási sorrend 1-3-2, a gyártó közleménye szerint az előző, 800-as szériához viszonyítva a középtartományban 9%-kal lett erősebb. 7250-es fordulatszámon 87 Nm-t ad le, a legnagyobb teljesítménye pedig 8250-nél érkezik meg, 93 lóerővel.

A Triumph háza táján beláthatták, hogy az eddigi jelzéseik nem éppen a közérthetőség jegyében születtek. XC, XR, XCA és XRT – ezeket fantázianevek váltják. Az elnevezések a következőképpen alakulnak.
A GT, GT Pro, Rally és Rally Pro modellek abban is különböznek az alap Tiger 900-tól, hogy ezek megkapják a Continental által fejlesztett, IMU segédlettel működő ABS-t és kipörgésgátlót. Továbbá ezek a modellek kapnak sebességtartó automatikát, markolatfűtést.

A két Pro csúcsváltozat pedig guminyomást ellenőrző szenzort és ülésfűtést, de olyat, hogy az utas a sajátját külön tudja vezérelni. De az elérhető menetvezérlő programokban is akad különbség kivitelek között.
Az alap Tiger 900 egy 5, a többi pedig 7″-os TFT kijelzőt kap. Ezeket össze lehet kapcsolni a My Triumph appal, hívást lehet fogadni, zenét hallgatni, a Pro kivitelekhez pedig navi is jár. Szóval a szokásos XXI. századi holmik.

A tigrisek legnagyobb része manuálisan állítható Marzocchi futóművet kap. Kivételt képeznek a Rally Pro Showa által szállított darabjai, valamint a GT Pro elektromosan kilenc fokozatban állítható rugóstagjai.

Cimkék:
Guy Martin egy Triumph Scrambler 1200 XE-vel újra megcsinálja Steve McQueen legendás filmbeli kerítés átugratását.
Elolvasom »Timur Sardarov egy interjúban erősítette meg, hogy hamarosan érkezik a 350 köbcentis MV Agusta, sőt lehet, hogy több kivitelben is.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »