Amire nem kapod fel a fejed, hogy azt a mindenit, az nem is igazi Agusta! És a gyártó nem is szokott csalódást okozni. Az MV Agusta Rush 1000 sem fog, ami gyakorlatilag nem más, mint a Brutale 1000 RR-nek egy speciális kivitele. A gyártó közleménye szerint a különleges modell valójában egy tiszteletadás a drag versenyszakág világa előtt. Akárhogy is, a dizájnerek láthatóan szabad kezet kaptak. Valószínűleg a legtöbben szépnek is látjátok. Én sajnos elrontottam magamnak az élményt, ugyanis megpróbáltam elképzelni, hogy milyen fénykép lehetett az alkotók előtt a művészeti folyamat során, és arra jutottam, hogy engem Jeremy Clarkson csodálkozó arcára emlékeztet. És nem tudok szabadulni a képtől. Pedig valószínűleg nincs igazam, Zsuzsi, a feleségem le is hülyézett, hiszen szerinte egyértelműen egy levágott gyíkfejre hasonlít. Ez sem segített valami sokat…

Az MV Agusta Rush 1000 egyik nagyon különleges eleme a kipufogó, amit az SC Project munkatársaira bíztak. A kipu vonalvezetése nem hagyományosan oldalra vezet, hanem a váz mögött, egészen a hátsó kerék mellé szállítja a gázmolekulákat.
Eddig azt hittük, hogy a szupernaked lóerőverseny győztese a Ducati Streetfighter V4. De Agustáék elegánsak befaroltak melléjük. A Rushban dolgozó Brutale 1000 erőforrás 212 lóerőre van hitelesítve és 116 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékra.

Ha pedig hozzávesszük, hogy a motor tömege megáll 185 kilogrammban, akkor minden jóérzésű motoros homlokán megreped egy ér. Hogy egy rossz szóviccel éljek: ez is Brutale lett! Az MV Agusta Rush 1000-hez a félaktív futóművet az Öhlins szállítja, fék gyanánt pedig mi más is kerülhetne rá, mint a Brembo Stylema? És az ára? Az MV Agusta magyarországi képviseletének köszönhetően már tudjuk: 12.000.000 Ft.

Cimkék:
Végre minden szükséges információ napvilágra került a Suzuki nagy népendurójával kapcsolatban, amely immárom V-Strom 1050 névre hallgat.
Elolvasom »Magyarország 2022-től gyorsaságimotoros-világbajnoki, azaz MotoGP futamot rendezhet - jelentette be Palkovics László.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »