Taps. Ez az első gondolatom, méghozzá nem olyan bájolgósan cinikus formában, hanem valóban, őszintén. Hiszen a BMW marketingesei elhitették a fél világgal – köztük velem is – hogy nincsen humorérzékük. És ez marha nagy tévedés! Finom, de iszonyúan nagyra értékelt poént sütöttek el azzal, hogy beetették a komplett nemzetközi sajtót: jön az F850XR. És ez a maguk módján igaz is volt, hiszen az F850GS blokkjára épített sport-túrázót valóban bemutatták. Csak éppen nem 850, hanem 900 és jött hozzá egy testvér modell is. Ez lett az F900R és az F900XR.
Mindezt úgy, hogy a poént egészen konkrétan 2018 májusában lelőtték, csak senki nem vette észre. Hiszen mi volt a prototípus neve? 9Cento. Azaz írjuk csak másképpen: 9Száz. A mindenit! Ez a humornak egy annyira elegáns és finom megnyilvánulása, hogy emelem kalapom és földig borulok előttük. Imádom!:) Na, lényegre!
Mindkét modellben, az F900R-ben és az F900XR-ben az F850GS motorblokkja muzsikál, csak éppen a furat lett egy hangyányit nagyobb és átdolgozták a hengerfejet. Így a 853 köbcentis kéthengeres 895 köbcentire nőtt. Ehhez pedig 105 lóerő társul.
Ameddig az F900R egy hagyományos roadster, annak minden szépségével és kompromisszumszükségletével együtt, addig az F900XR egy magasított sport-túra gép. Mindkettő az F850GS acél hídvázára épül, ahol a blokk manapság már hagyományosnak tekinthetően teherviselő elemként funkcionál. A könnyített, műanyag tüzelőanyagtartály mindkét esetben a motoros előtt foglal helyet. Előbbinek azonban ebből kisebb, 13 literes jut, utóbbinak nagyobb, 15,5 literes. Előbbinek rugóútjai rövidebbek, utóbbinak hosszabbak.
A felszereltség mindkét motor esetében bajoros. Bár az elektronikus futóműállítás feláras extra, de azért lesz itt néhány okosság. Adaptív kanyarvilágítás, LED fények mindenhol, üzemmódkapcsoló Pro menetprogramokkal, kanyar-ABS, új TFT kijelző, telefonos kommunikációval.
Szintén opcióként alacsonyított ülés is kérhető majd hozzájuk. Továbbá érkezik mindkét modellből egy olyan változat, amely beszabható az A2-es jogosítvány korlátai közé.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »