Marc Marquez nyolcszoros MotoGP világbajnok pénteken egy ici-picit megijesztett mindenkit, amikor egészen konkrétan akkorát esett, mint az ólajtó. A bukást még videón keresztül is pusztán vérfagyasztó végignézni. A motor hátsó traktusa gyakorlatilag le lett radírozva, Marquez pedig másodpercekig nem tudott felállni. Akkor lassan szivárogtak a hírek, egyik durvább találgatásokba fogott, mint a másik a kórházban lévő versenyző kapcsán. Majd persze kiderült: nincs baj. Olyannyira nem volt, hogy két nappal később zsebre rakta a mezőnyt, és elsőként gurult át a Thai Nagydíj célvonalán.

A versenyzők kivétel nélkül légzsákos ruhákat hordanak. A Dainese mellett az Alpinstars szállítja őket. Ezek a ruhák pedig olyan szenzorokkal vannak felszerelve, amelyekkel folyamatosan adatokat gyűjtögetnek. Akkor is, amikor a dolgok nem mennek annyira jól. Például amikor egy versenyző méltóztatik hozzácsapni magát az aszfalthoz. Ezeket a mért számokat a legritkább esetben látjuk, de az Alpinstars nyilvánosságra hozta őket.
„ – a légzsák 0,585 másodperccel az aszfaltba csapódás előtt kinyílt
– a 26,14G-s erőt érzékelt, melynek jelentős részét a légzsák elnyelte
– az ütközést 4,81 másodpercen keresztül érzékelte a ruha.
– a légzsák 5 másodpercen keresztül teljes védelmet nyújt és 0,002 másodpercenként gyűjt adatokat.” – írják a Facebook oldalukon.
Ezeket az adatokat érdemes egy picit ízlelgetni. Azt, hogy nem volt egészen fél másodperc hátra a becsapódás előtt, mielőtt kinyít a légzsák. Azt, hogy Marc Marquez testének 26G erőhatást kellett elviselnie. Ha egy cseppet sem pontosan, de érzékletesen akarjuk összehasonlítani, az kb. olyan, mintha valaki 50 km/h-s sebességgel nekihajtana egy téglafalnak. Ha volt már baleseted, akkor el tudod képzelni. És ezek után felült a motorjára, majd nyert. Minden elismerésünk!

Fotó: https://www.facebook.com/pg/BuriramUnitedInternationalCircuit/photos/?ref=page_internal
Cimkék:
Korunk supernaked versenyében komoly versenyzőt állít ki a Kawasaki a hamarosan érkező, kompresszoros ZH2-vel.
Elolvasom »A BMW egyik nagy újdonsága, az R18, amivel a bajorok vissza kívánnak térni a prémium cruiser szegmensbe, egy pillanatra láthatóvá vált.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »