Marc Marquez nyolcszoros MotoGP világbajnok pénteken egy ici-picit megijesztett mindenkit, amikor egészen konkrétan akkorát esett, mint az ólajtó. A bukást még videón keresztül is pusztán vérfagyasztó végignézni. A motor hátsó traktusa gyakorlatilag le lett radírozva, Marquez pedig másodpercekig nem tudott felállni. Akkor lassan szivárogtak a hírek, egyik durvább találgatásokba fogott, mint a másik a kórházban lévő versenyző kapcsán. Majd persze kiderült: nincs baj. Olyannyira nem volt, hogy két nappal később zsebre rakta a mezőnyt, és elsőként gurult át a Thai Nagydíj célvonalán.
A versenyzők kivétel nélkül légzsákos ruhákat hordanak. A Dainese mellett az Alpinstars szállítja őket. Ezek a ruhák pedig olyan szenzorokkal vannak felszerelve, amelyekkel folyamatosan adatokat gyűjtögetnek. Akkor is, amikor a dolgok nem mennek annyira jól. Például amikor egy versenyző méltóztatik hozzácsapni magát az aszfalthoz. Ezeket a mért számokat a legritkább esetben látjuk, de az Alpinstars nyilvánosságra hozta őket.
“ – a légzsák 0,585 másodperccel az aszfaltba csapódás előtt kinyílt
– a 26,14G-s erőt érzékelt, melynek jelentős részét a légzsák elnyelte
– az ütközést 4,81 másodpercen keresztül érzékelte a ruha.
– a légzsák 5 másodpercen keresztül teljes védelmet nyújt és 0,002 másodpercenként gyűjt adatokat.” – írják a Facebook oldalukon.
Ezeket az adatokat érdemes egy picit ízlelgetni. Azt, hogy nem volt egészen fél másodperc hátra a becsapódás előtt, mielőtt kinyít a légzsák. Azt, hogy Marc Marquez testének 26G erőhatást kellett elviselnie. Ha egy cseppet sem pontosan, de érzékletesen akarjuk összehasonlítani, az kb. olyan, mintha valaki 50 km/h-s sebességgel nekihajtana egy téglafalnak. Ha volt már baleseted, akkor el tudod képzelni. És ezek után felült a motorjára, majd nyert. Minden elismerésünk!
Fotó: https://www.facebook.com/pg/BuriramUnitedInternationalCircuit/photos/?ref=page_internal
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »