A közelmúltban futótűzként terjedt el a hír, miszerint “A Shark felvásárolta a Nolan Csoportot”. Ami persze nem pontos megfogalmazás – nem véletlen, hogy bár az Onroad.hu is beszámolt a történtekről, ott mi összeolvadásról írtunk. Sokan kezdtek aggódni, hogy a “bekebelezés” miatt majd megszűnik az olasz cégcsoport. Hiszen valljuk be, a globalizáció világában ismert a recept: az egyik multi felvásárolja riválisát, majd szépen leépíti és megszünteti azt. Így megszerzi annak piacait, azaz növeli saját profitját. Ez esetben azonban nem csak az nem pontos, hogy a Shark vette volna meg a Nolant, hanem az igazság is eltér a fenti “recepttől”.
A történet onnan indul, hogy van egy francia befektető, a 2 Ride Holding. Ők azt tűzték ki célként, hogy gallföld legnagyobb motoros és egyéb biztonsági sportfelszereléseit forgalmazó cégcsoportját hozzák létre. Megszerezték a Shark, a Bering, a Bagster és a Segura márkákat, így teljes egészében lefedték a motorkerékpár-piacot bukósisakoktól a ruházaton át a csomagszállításig. 2016-ban a 2RS megszerezte a Cairn márkát is, amely sí- és kerékpáros bukósisakokat és egyéb kiegészítőket forgalmaz. Így Franciaország legnagyobb ilyen jellegű cégcsoportja lettek. A terjeszkedés most, 2019-ben azonban hosszú előkészítés után új szintre lépett.
Ehhez a 2 Ride Holding erőforrásai nem lettek volna elegendőek, így a fúzióban részt vett a Eurazeo PME és a Naxicap Partners befektetői csoport is. Csak az utóbbi 3,2 milliárd Euro összeggel prosperál… A fúzió tehát lényegesen többről szól, mint hogy a Shark felvásárolta volna a Nolant. Amellett, hogy pontos összegeket nyilván nem kötöttek az orrunkra, a fentiek alapján sejteni lehet, hogy a Shark anyagi lehetőségeinél kicsivel többről van szó. Az új vállalat-csoport a 2 Ride Holding neve alatt működik tovább, azonban márkáit önállóan kívánja fejleszteni oly módon, hogy azok mindegyike nagyobbá és sikeresebbé váljon, mint arra magától képes lehetne. Ezt támasztja alá az érintett cégek vezetőinek nyilatkozata is – amelyekben találsz igazán izgalmas gondolatokat.
Patrick François, a 2 Ride Holding elnöke: “Örömmel üdvözöljük a Nolan csoportot a 2 Ride Holdigban! Az együttműködés növelni fogja fejlesztési kapacitásainkat, hogy még újabb technológiákat és termékeket hozzunk létre. A Nolan és a Shark értékei megegyeznek, és mindkét márka ezen értékekkel fog a piacon maradni. Köszönjük a bizalmat a Nolan Csoport részvényeseinek, hogy a hosszú távú közös jövőnk érdekében bírtak együttműködésünkben.”
Alberto Vergani, a Nolan csoportot birtokló Helmet Invest elnöke: “A globalizáció világában csak úgy maradhatunk nagyok, ha folyamatosan fejlődünk. Ebben az együttműködésben a számunkra legjobb partnert találtuk meg ahhoz, hogy növeljük a Nolan Csoport piaci részesedését, illetve Olaszországban tarthassuk a termelést. A Nolan 1972 óta tartó sikeres története így a jövőben tovább haladhat a fejlődés útján.”
Erwann Le Ligné, az Eurazeo PME igazgatótanácsának tagja: “Tavaly kezdtünk együttműködni a 2 Ride Holdinggal, most pedig, hogy a Nolan Csoport is az együttműködés részévé vált, új távlatok nyílnak előttünk. Célunk a részt vevő márkák piaci értékének megduplázása az elkövetkező öt év során Európában és azon kívül. A nemzetközi fejlesztésben rejlő erő ezt lehetővé fogja tenni.”
Angèle Faugier, a Naxicap Partners vezetőségi tagja: “A Shark és a Nolan is Európában és világszerte is ismert és elismert márkák. Évek óta közösen növekszünk a 2 Ride Holding Group-pal – ez az együttműködés pedig ezt a fejlődést teljesen új szintre fogja emelni!”
A fentiek egészen érdekes, új fénybe helyezik a történteket. A valóság vélhetően sokkal összetettebb egy szimpla cégfelvásárlásnál – ezt a Nolan Csoport hazai forgalmazója, az EuroMotor is megerősítette. Érdemes a közeli és a középtávú jövőben odafigyelnünk rá, hogy milyen változások történnek az érintett cégek háza táján. Amennyiben hihetünk a cégvezérek nyilatkozatainak – amelyekből talán Erwann Le Ligné szavai a legérdekesebbek – akkor komoly fejlesztések várhatók. Végül pedig remélhetően az egészből mi, motorosok fogunk a legtöbbet nyerni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »