Sokan csak a praktikumot keresik a sisakokban, másoknak a megjelenés is nagyon fontos. Az utóbbi célcsoport körében lesz népszerű az Astone új modellje, a 2019-es modellévre megjelent Elektron. A széles állvédővel és a tükrös plexivel ugyanis egy az egyben úgy néz ki a viselője, mintha a rossz Camaroból Transformerré változó Űrdongó lenne személyesen. A robotos filmek rajongói mellett persze mindenki rágerjedhet, akit megfog ez a bitangul vagány formanyelv. A nagy kérdés, hogy a bukó a “mindent a szemnek” kategóriát erősíti, vagy azért egy normálisan hordható cucc? Így természetesen nem csak szemrevételeztük, hanem egy rövid kört gurultam is benne.
Az Astone fejvédőit már két éve bemutattuk nektek. A francia gyártó termékeit egy erős közepes minőség és hozzá nagyon kellemes árcédulák jellemzik. Ehhez társul az új Elektron esetében a brutálisan telibe talált dizájn is. A sisak alapja egy nyitott fejvédő, amelyben az arcunkat egy bepattintható állvédő óvja. Ami már nem is csak az állra vigyáz, hiszen nagyon vaskos és magasra felnyúlik. Ennek következményeként amikor betesszük, a látómezőnk sokkal kisebb lesz, mint a hasonló konstrukciójú crossover sisakoknál megszoktuk. Ez szerintem egy vállalható áldozat a vagány megjelenés oltárán.
A héjat polikarbonátból készítették, és mivel nincs sem állfelhajtós mechanika, sem a megszokott értelemben vett vastag vagy éppen PinLockos plexi, sem belső napszemüveg, a tömege egészen barátságos 1.300 gramm. Természetesen hordható nyitott változatban is állvédő nélkül – így még könnyebb. A szemünk védelméről persze gondoskodik egy apró plexi – a legtöbb bukóban mind méretre, mind anyagvastagságra a belső napszemüveg szokott hasonlóan robosztus lenni. A plexi azonban tökéletesen illeszkedik a bepattintott állrészhez, így ott huzatosság szerencsére nem jelentkezett.
Szellőzőt találunk az állvédőn (elég nagy felületen nyílik) és a fejtetőn is. Az állvédőn ugyanakkor bogárháló nincs, így kicsit félőnek tartottam, onnan mennyi huzat fog majd felkavarni az arcomba. Mondjuk nekem jobb volt bogárvédő nélkül, mert így jól elfért az egyre karakteresebb tokám… A bélés anyaga kellemesen vaskos és puha – itt tehát nem spóroltak. A fejen maradásról pedig microlock rendszerű, de fémből készített csat gondoskodik – ez is elég nagy tartományban biztosít pontos záródást, a szerkezet pedig nem extrém vaskos. Nekem az ádámcsutkámat sem nyomta.
Azon kívül, hogy állvédővel- vagy anélkül is hordhatjuk, az Astone Elektron más területeken is jól testre szabható. A csomagolásban alapáron jár hozzá egy apró sild. Ennek rögzítő csavarjait szerszám nélkül, kézzel tökéletesen meg tudjuk húzni. Amikor nélküle hordjuk, a meneteket gumidugók zárják be. Ezt az alapáron járó extrát nem próbáltam ki, mert a menetpróba idején annyira nem volt napsütés, hogy semennyire nem derült volna ki, mennyit árnyékol. Formailag kétségkívül még vagányabbá teszi Űrdongó Rájdert.
A sisak a dobozában egy tükrös plexivel van szerelve. Ami normális is, mert azzal mutat a legállatabbul. De egy mozdulattal – megint csak bárminemű szerszám nélkül – kiszedhető. Ehhez csak az állvédőt kell kikapni, hogy lejjebb húzhassuk a normál lecsukott állapotánál. A dobozban pedig találunk egy víztiszta vizort is, így éjszakai motorozáshoz be tudjuk azt dobni. Mivel pedig a plekó igen kis méretű – tényleg mint egy átlag belső napszemüveg -, a váltódarabot könnyen tudjuk magunkkal hordani. Ezzel együtt a full felhős nappali körülmények között lebonyolított menetpróba során meglepetésemre abszolút tökéletesen láttam a tükrös mögül is.
Az a statikus vizsgálódás alapján is tiszta sor, hogy az Astone Elektron nem elsődlegesen a világjáró túrázóknak lett szánva – sokkal inkább a stílusra igazán érzékeny motorosoknak. Tehát fő célcsoportja valószínűleg a városi- elővárosi és rövidebb túrákra célzó robogósok vagy csupasz motorok rájderei lesznek. Persze éppen egy túraenduron is vagányul mutathat a kis silddel – melóba járni ott is király. A használati értéke ugyanis jobbnak tűnt, mint a kézben és az üzletben végzett vizsgálódás alapján vártam. Próbáltam állva és ülve is – utóbbi esetben a felső részétől megfosztott Kappa AirStream mögötti turbulencia is próbára tette.
A szélzaja városi tempónál egészen vállalható. Persze ide kötelezően be kell írni az apró betűs részt: mindenki próbálja ki a saját motorján, mert minden gép/testalkat kombó esetén más lesz az eredmény. Szerencsére a MotoPartsShop.hu üzletében is korrektül állnak a kérdéshez, mert tudják, hogy menetpróba nélkül ugyanakkora lutri sisakot választani, mintha csak úgy megrendelnéd neten. Az állvédő alatt nem sok szél kavart be – ezt halljátok a videó szélzaján is. A hangot csak a plexi nyitása-zárása befolyásolta. A szellőzés az állvédőn egészen hatékony volt – a fejtetőn cserébe kevésbé tűnt annak.
Összességében az Astone Elektron egy irtózatosan király megjelenésű és különleges buksi – főleg ebben az Űrdongó-sárga színben. A nagy kánikulában hordható állvédő nélkül is – viszont ha beteszed azt, jól védi at arcodat is ha éppen úgy hozná az élet, hogy azon csúszkálsz. Az árához képest sok kiegészítőt kapsz hozzá alapból, és a viselési komfortja is teljesen elfogadhatónak tűnt számomra. Nem nehéz és kényelmes viselet. Szóval nem hozol akkora áldozatot a viselés pillanatainak oltárán, mint amennyit dob a cucc a megjelenéseden. Úgyhogy irány a MotoPartsShop.hu: legyél te is űrrobot!
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »