A bukósisak vásárlás nehéz dió. Mindenkinek más a fejformája, testmagassága, motorjának szélvédelme és egyáltalán felépítése. Ennek megfelelően rengeteg igény merül fel a fejvédő beszerzésében éppen érintett rájderek részéről. Ezeknek pedig csak nagyon széles választékkal lehet megfelelni. Aztán ott van a hazai motoros társadalom igen jelentős részét jellemző árérzékenység. Amely persze nem a mi hibánk – egyszerűen csak Fábry szavaival élve nem sikerült nálunk szerencsésebb történelmi és gazdasági adottságokkal rendelkező országba születnünk. Éppen ezért örültem meg, amikor a MotoPartsShop.hu üzletében nemrég belefutottam a korábban számomra ismeretlen Astone márkába. A francia cég rengeteg féle bukót kínál – szinte minden felhasználói igényt lefedve. Közös jellemzőjük a nagyon kellemes ár-érték arány – így tényleg érdemes közelebbről megismerkedni velük.
A szűk egy évtizede létező Astone Helmets® valóban hatalmas választékban kínál fejvédőket. Nyitott sisakból kilenc, hagyományos zártból négy, felnyitható állúból két modellt kínál, illetve van a palettán egy szokványos- és egy plexivel ellátott off-road sapka is.
A Sportster nagyon stílusos nyitott sisak cruiserekhez vagy robogókhoz. Cserélhető napszemüveggel rendelkezik, tömege 1’280 gramm, ára 35’000.- forint
Az egyszerűbb kivitelek plexije nincs kialakítva a Pinlock fogadására, a közepes vonulaton már megvan az előkészítés, a kínálat felső részének pedig már ott is van a dobozában a páramentesítő plusz plexi.
A sisakok héja termoplasztik (az Astone által fejlesztett anyag az LDS – Light-Durable-Strenght – névre hallgat: könnyű és nagyon jó ütéselvezető tulajdonsággal rendelkezik), és értelemszerűen megfelel az ECE22-05 biztonsági szabványnak.
GT1000F: 1’350 gramm, széria Pinlock, 55’000.- forint. Elképesztő együttállás – és hozzá kényelmes és jól is néz ki
Egyébként minőségi bélésanyagokat, mikrolockos csatokat, szerszám nélkül lekapható, karcmentes polikarbonát plexiket, többféleképpen működtethető és -méretű belső lehajtható napszemüvegeket találunk bennük. Külön érdekesség, hogy a teljesen nyitott bukókon is van ilyen, és az is egy mozdulattal kipattintható- és cserélhető.
Videónkban alaposan bemutatjuk nektek a választék egy részét – ha valamennyin végigmentünk volna, simán csinálunk egy másfél órás filmet is. Három tipikus modellt pedig motoron is sikerült gyorsan kipróbálni – így a velük szerzett tapasztalatokról is mindent megtudhattok. (A teljes palettát pedig megtaláljátok a MotoPartsShop.hu webáruházában, árakkal és részletes leírásokkal együtt.)
Videónkban bemutatjuk a fontos modelleket, hármat pedig motorozás közben is megnézhettek
Végül pedig jöjjön a csattanó: mindezt mennyiért viheted haza? A nyitott Astone bukósisakok ára 30-35 ezer forinttól indul, a lista tetején pedig a karbon Vintage modell található 920 grammos (!!!) tömeggel és 99’000.- forintos árcédulával. De inkább a lényeget mondom: a kipróbált GT1000F zárt sisak kivehető, mosható béléssel, Pinlockkal, belső napszemüveggel és 1’350 grammos tömeggel 55’000.- forintos kisker áron kelleti magát.
De a túraendurósok kedvence, a plexis-sildes Crosstourer is ugyanennyibe kerül – azon ugyan csak előkészítve van a Pinlock helye és kerek 1’500 grammot nyom a mérlegen. Utóbbi kettőt pedig nagyon simán hazavinném, sőt a sildes versenyzőt pont ebben a színben komoly eséllyel haza is fogom. (Őt azért nem tudtam kipróbálni, mert éppen nem volt belőle a méretemben.) Ez a narancs-fekete tökéletesen passzol az Icon Raiden UX tartósteszt ruha kabátjához…
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A BMW ugyanazt a receptet többféleképpen is el tudja készíteni. Az alapmodellnek számító Pure-ról mindent leszedtek, ami nem kell a motorozáshoz.
Elolvasom »Gyönyörű klasszikus sportmotort alkotott a BMW az R nineT Racer személyében, amely garantáltan rabul ejti a szíved, ha fogékony vagy a retróra.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »