A múlt héten legördült a hárommilliomodik motorkerékpár is BMW Group berlini gyárának futószalagjáról. Ráadásul ez dupla jubileum, hiszen Spandauban 1969 óta, tehát 50 éve gyártanak motorkerékpárokat. Az ünnepi motor hogyhogy nem a bajorok legújabb sztármotorja, egy friss S1000RR volt. A hasalós csúcsgép adja a Superbike Világbajnokságban versenyző BMW Motorrad csapat versenymotorjának alapját is. Így ez egy kiváló apropó volt arra, hogy Tom Sykes és Markus Reiterberger is részt vegyen a rendezvényen.
A motorkerékpár-gyártó üzem vezetője, Dr. Helmut Schramm kihangsúlyozta, hogy a siker alapját a mintegy 2100 munkatárs elkötelezettsége jelenti. Ez a szám egyben azt is jelenti, hogy a megnyitás óta hatszorosára emelkedett a foglalkoztatottak száma.
A BMW 1939-ben átvette a berlini üzem vezetését. A motorkerékpár-alkatrészek gyártása hamar megkezdődött, majd 1969-ban a teljes motorkerékpár-gyártás Münchenből a BMW Werk Berlinhez került át. A legendás /5 sorozat erőforrásának és a modell összeszerelésének megkezdésével a berlini motorgyártás. Akkor még 400 melós naponta 30 motorkerékpárt rakott össze.
A gyártási számok meredeken emelkedtek: 1975-ben a 100 000. motorkerékpár hagyta el a berlini üzemcsarnokot, 1980-ban pedig már elérték a negyedmilliós mérföldkövet. Az egymilliós darabszámot az üzem 2001-ben szárnyalta túl. Tíz évvel később pedig az alkalmazottak már a kétmilliomodik gépet tolták le a szalagról. „A mai nappal immár a hárommilliomodik BMW motorkerékpár is elhagyta a berlini üzemet. Nem kérdés, hogy folytatni fogjuk a BMW Motorrad és üzemünk sikertörténetét”, mondta Schramm üzemvezető.
Manapság csúcsidőben 65 másodpercenként gördül le egy újabb motorkerékpár a gyártósorról, ami napi 800 darabot jelent. 2018-ban több mint 130 000 jármű készült, köztük nagyjából 8000 összeszerelésre kész egység a thaiföldi és brazíliai összeszerelő-üzemei számára. A berlini székhely a bajorok egyetlen, tisztán motorkerékpároknak, robogóknak és alkatrészeknek szentelt gyáregysége. A meglévő nemzetközi (brazíliai, thaiföldi, kínai és indiai) gyáregységei számára Berlin vezető üzemként funkcionál, ezzel pedig a BMW Motorrad globális gyártásának gerincét jelenti.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »