A jobb túramotorokra már a gyártójuk is kínál fűthető markolatokat. Hiszen a tervezők is pontosan tudják: roppant fontos a megfelelően melegen tartott kéz. Amikor az ember hűvösebb időben kénytelen motorozni, az első teljesen áthűlő részünk a kézfejünk lesz. És nem mínuszokban csapató futárokra kell gondolni: egy alpesi hágón júliusban is simán lehet 5-6 fok, amikor már csonttá fagynak az ujjaid. Amik pedig elgémberedve nem csak kevésbé élvezetessé, hanem veszélyesebbé teszik a motorozást! A jó markolatfűtés tehát mind a komfortot, mind a biztonságot növeli. Na de mit tehetsz, ha kétkerekű kedvencedet nem szerelték fel a gyárban vele? Megveszed magadnak! Amennyiben ezt a Motoralkatresz.eu üzletében teszed, még csak nem is fog egy vagyonba kerülni.
A legegyszerűbb markolatfűtés már 4.990.- forintért beszerezhető. Igaz, ez még amolyan “csináld magad” kivitel: házilag kell a felmelegedő vezetéket a markolatra hurkolnod, majd valamilyen megfelelő fogású szalaggal betekerned. De tényleg rendkívül kevés pénzből elérheted, hogy meleg legyen a kezed. Mivel azonban egy ezzel foglalkozó, nemzetközileg is ismert cég, a Nachman Bronco gyártja a holmit, legalább az áramütéstől nem kell félned. A cégnek egyébként van kész markolatos cucca is, amely még mindig húszezer forint alatt elérhető
Azonban a hazánkban sokkal nevesebb és közismertebb Oxford márka számos terméke között is akad olyan, amely akár átmenetileg is felpattintható bármilyen motor vagy quad markolatára. Ennek előnye, hogy a szerelés tényleg semennyi időt nem vesz igénybe – tehát akár egy kölcsönmotorra is alkalmazható. Ugyanebben a kevesebb mint 15 ezer forintos ársávban mozog az Oxford speciálisan kis köbcentis robogókra szánt markolatfűtése, amely kevesebb áramot használ nagyobb gépekre tervezett társainál – így egy ötvenes kisebb generátorát és akksiját sem vágja haza. Vagyis nem csak a kezednek lesz jobb, de még el is tudsz indulni legközelebb.
Azért legyünk tisztában vele, hogy a markolatfűtés inkább azoknak szerepel a tervei között, akik hosszabb utakra indulnak motorjukkal. Nekik a Motoralkatresz.eu üzletében vagy webáruházában elsősorban az Oxford palettájáról érdemes választaniuk. Méghozzá sokféle termékből kereshetik ki azt, amely legjobb lesz az ő vasukhoz. Van rövidebb markolat a sportmotorokra, de akad krómozott végű és vaskosabb a chopperekre. Természetesen a leginkább érintett túramotorok gazdáit is várja a Touring, a nagy túraendurokét pedig az Adventure kivitel. A lényeg persze nem az elnevezésen van, hanem hogy minden motortípus megtalálja a hozzá leginkább passzoló, gyorsan felszerelhető és használható, hatékony markolatfűtést.
Mindegyik kivitel külön vezérlő egységgel rendelkezik, amely nem csak a ki- és bekapcsolást végzi, hanem egészen finom hőmérséklet-szabályozást is lehetővé tesz. Ennek óriási előnye sok gyári rendszerhez képest is az, hogy az aktuális hőmérsékleti viszonyokhoz jobban be lehet lőni a markolatfűtés intenzitásának mértékét. Vagyis pont annyi hőt kap a kezed, amennyire szükséged van, így nem kell folyamatosan ki-be kapcsolni annak függvényében, hogy épp túl sok a hő vagy már megint kezdesz átfázni. Végül pedig a slusszpoén: jelen pillanatban a “legdrágább” markolatfűtés is 22.990.- forintos árcédulával kelleti magát.
Amennyiben nem vagy biztos, milyen kivitel kell a motorodra, kérj bátran tanácsot az üzletben vagy akár telefonon, hogy biztosan a neked való kiegészítőt kapd meg!
fotók: Tour On 2 Wheels és Motoralkatresz.eu – Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »