Múlt hét végén olvashattatok róla, miszerint a Német Szövetségi Bíróság Fellebviteli Testülete a napokban hozott ítéletével megtiltotta az Alpinestars Tech-Air légzsákos ruháinak forgalmazását. Persze csak Németországban. Aki akkor nem tette meg, annak érdemes gyorsan végigpörgetni a szóban forgó szabadalmi oltalom dokumentumát, amelyet a Dainese jegyeztetett be. Abból válik világossá ugyanis, hogy miről is szól az egész jogi hercehurca. Az Alpinestars most kiadott egy hivatalos sajtóanyagot az ítélettel és persze a vitatott jogi oltalommal kapcsolatban. Ez is segít tisztábban látni az ügyben.
Az Alpinestars tisztázni kívánja, hogy az ítélet nem érinti a Tech-Air légzsák-rendszerének magját. A múltban és a jövőben semmilyen jogsértés nem vetődött fel az elektronikus vezérléssel, az algoritmusokkal és a működési mechanizmussal kapcsolatban. Az ítélet csak Németország területére érvényes, semmilyen más európai államot nem érint sem most, sem a jövőben. A Tech-Air egyedülálló légzsák technológiája így az Alpinestars kereskedői hálózatában mindenhol máshol elérhető marad.
Eredetileg a Dainese három jogi eljárást indított el Németországban az Alpinestars ellen – azonban egyik sem vonatkozik a Tech-Air működési sajátosságaira. Az EP 2 373 188 számú oltalmat maga a Dainese vonta vissza az Európai Szabadalmi Hivatalnál 2016. december 22-én. A fennmaradó két bejegyzés kizárólag Németországban érvényes. A második számú jogi ügy az EP 2 373 190 számú oltalomra hivatkozva a Tech-Air rendszer légzsák-kialakításának egyes sajátosságait vitatta. Ezt a Német Szabadalmi Bíróság 2018. május 15-én teljes mértékben megsemmisítette.
A harmadik a jelenleg szóban forgó EP 2 412 257 B1 számú bejegyzés, amely egy felfújható légzsák rugalmas panelekkel ellátott ruházat belső zsebébe való beépítését szabályozza. Ezt a szabadalmat tartotta fent a múlt heti ítélet. Az Alpinestars az ítélet hivatalos kézbesítése után megvizsgálja a lehetőségeket és ezt követően hoz döntést arról, mit tesz a jövőben. Fontos hangsúlyozni, hogy az EP 2 412 257 B1 szabadalmi bejegyzés érvényességével kapcsolatban a Német Szövetségi Bíróságon függőben lévő fellebbezése van.
Az Alpinestars teljes mértékben tiszteletben tartja és mindig is tiszteletben tartotta bármilyen harmadik fél szellemi tulajdonjogait és ugyanezt várja el a saját szellemi tulajdonjogai tekintetében. Az Alpinestars rendkívül innovatív Tech-Air termékei a saját kutatási- és fejlesztési munkatársai által végzett munkaévein alapulnak. A 2001-ben megkezdett Tech-Air program kezdete óta az Alpinestars által folyamatosan követett cél az volt, hogy a lehető legfejlettebb védelmi technológiát hozza létre.
A Tech-Air a világ első légzsákja, amely teljes törzsvédelmet biztosít egy áthelyezhető mellényben, amely teljesen független elektronikus irányítási rendszert tartalmaz. Nem használ külső eszközt – érzékelőt vagy GPS-t – ahhoz, hogy baleset esetén teljes légzsák-felfújódást biztosítson az első fizikai behatás előtt. Ma már képes a versenypálya- és az off-road használat követelmények támasztotta igények kielégítésére is – amint azt a 2019-es Dakar Rally során bizonyította.
Összefoglalva tehát arról van szó – amennyire jómagam értelmezni tudom az olvasottakat -, hogy a Dainese bejegyeztetett egy olyan szabadalmi oltalmat, amely a légzsák-rendszer motoros felsőruházatba való beépítését szabályozza. Így rajtuk kívül nagyjából senki nem forgalmazhat hasonló cuccot. Ezt a versenytársa alapból vitatta – most mégis erre hivatkozva tiltották meg az ő termékének értékesítését. Úgy tűnik, a háború még nem ért véget…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »