Köztudott, hogy a gyorsuláshoz nem a lóerők száma kell. Hanem a newtonmétereké – vagyis a nyomaték. Ezen a téren pedig az elektromotor – a benzin “illatáért” rajongók legnagyobb bánatára – verhetetlen. A Lightning Motorcycle által épített LS-218 típus pedig ennek a hierarchiának is az abszolút csúcsán áll.
A típusnév sem a fantázia szüleménye: az LS-218 nevében a szám a elektromos motor végsebességét jelöli – mérföld/órában. A 350.8 kilométer/órának megfelelő tempó pedig nem elméleti: a motor prototípusa egykoron ezt igazoltan megfutotta Bonneville kiszáradt sós medrében. Az erről készült videót ugyanabban a cikkünkben találod, amely beszámolt a Pikes-Peak hegyi felfutón aratott fölényes győzelemről. A 2013-as pályacsúcs annyira komoly volt, hogy egészen tavalyig fennmaradt: csupán 2018-ban tudta megdönteni egy KTM 1290 Super Duke R.
A Lightning Motorcycle saját Twitter oldalára tette fel azt a videót, amelyen fékpadon nyúznak egy LS-218 típust. A motor 160 mérföldes (257 km/h) sebességre ugrik fel 5.5 másodperc leforgása alatt. De úgy, hogy ennek első bő felében nem kap teljes terhelést – azaz “részgázon” megy. Az ok egyszerű: a hátsó kerék simán elforogna a görgőkön. Az igazi durvaság ott jön, amikor eléri a maximumot. 100-150 mph között (azaz 160-ról 241 kilométer/órára) alig kell neki KETTŐ MÁSODPERC.
Ezt teszi a 228 Newtonméter. Amire a való életben, kint az utcán – vagy a versenypályán – mindössze 225 kilogramm menetkész tömeg jut. A “tankolástól” meg még nehezebb sem lesz az LS-218… Néhány éve a nála jóval gyengébb Energica Ego is megalázott bármit, amit odaállítottak mellé.
A mai elektromos sportmotorok tehát mostanra abszolút ott vannak a szeren – már csak el kellene fogadnunk, hogy egyre nehezebb mibe belekötni. Persze, tudom: a hang! Tetszik vagy sem: lassan hozzá kell szoknunk a visításhoz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »