A Ducati 2017 végén mutatta be várva-várt új superbike-ját, amely bátran mert szakítani a márka hagyományaival. A Panigale V4 olyannyira bejött, hogy Európában tavaly messze a legnagyobb darabszámban eladott motor lett saját kategóriájában. Sokan azonban nagyon várják már a gyárilag csupasszá alakított kivitelét, amely utcai használatra sok szempontból akár alkalmasabb is lehet a sportmotornál. A Streetfighter V4 azonban várhatóan csak idén ősszel mutatja meg magát hivatalosan is – tehát a 2019-es EICMA-ig várni kell. Vagy nem…
Az olasz műhely ugyanis előre pörgette az órát (vagyis inkább a naptárat) és levetkőztette a Panigale V4-et. A végeredmény egészen elképesztő lett. Eltüntették a burkolatokat, az első segédvázat egyszínűre alakították a tankkal és a hátsó idomokkal. A lámpa az XDiavel-ről származik, de lecserélték a kerekeket is: az új Jonich SX ráfok majdnem fűzött képet sugároznak.
A legizgalmasabb dolog azonban az, hogy a blokkhoz nem nyúltak. Vagyis megmarad a V4-es teljes 214 lóereje. Ami a V4 Penta tulajdonosait a majdani gyári Streetfighter V4-ek közül is ki fogja emelni, hiszen azokat a megszokott módon biztosan “legyengíti” a gyári tervezőgárda. Pontosabban nem legyengíti, hanem egy csupasz motorban való utcai használatra alkalmasra hangolja. A szaksajtó 180 lóerőre számít – tehát lehet hogy az jobban használható lesz, de az Officine GP Design által épített vizuális csoda meg erősebb.
Feltűnt még valami? Gyanús az az első futómű, ugye? Kidobták a Panigale Showa telóit is, és az FG Racing jóvoltából egy teljesen egyedi első felfüggesztést illesztettek a helyére. A motor alkotói, Luca Pozzato és Italo Santilli szerint így pontosabb visszajelzést ad az első kerék csúszásáról. Ezt valószínűleg kevesen fogják igazán kitapasztalni. A nagyon különleges V4 Penta ugyanis egyelőre egy tíz darabból álló limitált kiadásban készült el, amelynek minden egyes példányáért egy szép kerek 100’000.- eurós átutalással kell kedveskedni az Official GP Design csapatának. Úgyhogy nekünk maradnak a:
fotók: Officine GP Design és OmniMoto.it
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »