Hihetetlen, de már öt éve lépett piacra a sokak által akkor szentségtörésnek tartott Ducati cruiser – az első az olasz cég kínálatában -, a Diavel. Az 1’198 köbcentiméteres Testastretta V2-es 162 lóereje és 127 newtonméteres nyomatéka igazi vadállattá tette a talján ördögöt. Amelyen az eltelt évek alatt finomhangoltak, ugyanis nyomatéka 130,5 newtonméterre hízott – igaz, azt 5’000 helyett 8’000 fordulatnál adta le. Tavaly novemberben azonban bemutatták a nagyon alaposan átdolgozott újdonságot, az XDiavelt.
A legfőbb változások egyike az erőforrás környékén történt, hiszen a változatlan hengerelrendezés mellett az 1’262 köbcentiméteresre hízott. A többi paraméter (hengerenként négy dezmodromikusan vezérelt szelep és két gyertya) megmaradt. Érdekes, hogy a legnagyobb teljesítmény 156 lóerőre csökkent, amit még magasabb fordulaton is ad le a blokk. A forgatónyomaték is kisebb lett, viszont a 129 Newtonméter háromezerrel lejjebb, 5’000-nél érkezik (pont mint a legelső generáció esetében).
Az erőforrás mellett azonban egyéb komoly változások is történtek. Először is a véghajtást lánc helyett bordásszíj vette át – valljuk meg, ez sokkal jobban illik a járműosztályhoz. A másik optikailag nagyon komoly eltérés a kipufogó: a végdob ugyanis nem nyúlik a hátsó kerék mellé, hanem már előtte véget ér egy nagyon állat, dragster-szerű kurta dupla csővel. Amin persze nagyon komolyan lehet vadítani, ugyanis a Ducati egy koncepciómotort készített a veronai kiállításra az XDiavel alapjain, amely a draXter nevet kapta – na ez már igazi dragbike-stílusú szörny lett!
A powercruiser osztályt abszolút a sport oldaláról közelítették meg. A Ducati Design Center hozta létre a szörnyet, amely rengeteg alkatrészt egy másik méltán híres-neves olasz gépből, a Panigale-ből vett kölcsön. Mindenekelőtt a hátsó nyúlványt formálták át, hogy egy rövidebb de magasabb pozíciót biztosítsanak a pilótának. A kormányt is mélyebbre engedték és a lábtartók helyzete szintén változott – körülbelül ott van, ahol eredetileg az utasé tartózkodott. A cruiseres jelleg ezzel nagyjából kompletten megszűnt – na de gyorsulni nem is az a legjobb!
A futómű és a fékek kompletten a Panigale Öhlins és Brembo cuccai – kompromisszum nincs! Ahol még komolyan változtattak, az a hátsó kerék maga, ugyanis egy lapos és még szélesebb (az alap ugye 240-es…) drag gumi került rá. Ezzel kanyarodni garantáltan nem lehet: a Ducati XDiavel draXter az egyenes haladásra van optimalizálva. A drag-gumi előtt egyetlen öblös csőben ér véget a Termignoli rettenetes kipufogója. Egy nagyon művészi videóval így mutatja be új szörnyetegét a gyár:
Természetesen ez a vas nem azért született, hogy rajthoz álljon bárhol 402 méteren. Nem, a draXter egy kiállítási darab, amelynek az oldalára festett nagy 90-es rajtszám sem a kunmadarasi regisztrációt szolgálja. Hiszen ő az első lépések egyike annak megünneplésére, hogy idén a Ducati kilencven éves lesz. Várhatunk tőlük még ezt-azt, ha így kezdik az évet!
Cimkék:
A patinás indiai gyártó rebesgetett új modellje hivatalosan és végleges formájában is megjelent - videón is megnézheted, hogy veretnek vele!
Elolvasom »A veronai kiállításon mutatkozott be a Motul megrendelésére készített koncepciómotor. Mondhatjuk rá, hogy nem szép de érdekes - de miből épült?
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »