A nagy márkák mérnökcsapatai olyan összetett és jövőbe mutató fejlesztőmunkát végeznek, amelyre alapból nem is gondol az egyszerű motoros. Hogy miket fognak tudni a jövő motorjai, azt legfeljebb sejthetjük. Amikor egy-egy nagy horderejű újdonságból valamilyen részletet megmutatnak nekünk, akkor meg megy a háborgás, hogy “egy igazi motorosnak erre semmi szüksége” – lásd a BMW közelmúltban megvillantott önvezető motorja által kiváltott lelkes hazai tiltakozás-hullámot. Hasonlóan érdekes a Honda által az év elején benyújtott szabadalmi oltalom, amely nem más, mint egy motorkerékpárokon alkalmazható elektromos kormányszervó.
A képről eléggé egyértelmű, hogy egy Gold Wing Hossack rendszerű első futóművét ábrázolja. A szabadalmi leírás alapján egy olyan rendszerről van szó, amely könnyen beépíthető a meglevő kormányművekbe. Pontosan leírja az első futómű és kormánymechanika működését is, amely alapvetően megegyezik a Gold Wing esetében alkalmazottal – nyilván nem véletlenül ábrázolja ezt a rajz is. Bennem csak egy kérdés merült fel azonnal: amikor néhány napig volt szerencsém használni a legújabb Honda zászlóshajót, valahogy egy pillanatra nem éreztem szükségét annak, hogy legyen kormányzási rásegítés benne.
A Honda ráadásul már bír némi múlttal ezen a téren, ugyanis a 2015-ben bemutatott – és gyártásba végül nem került – háromkerekű koncepciójuk, a NeoWing is rendelkezett kormány-rásegítéssel. Aminek ott lehetne is értelme, hiszen a nagy ATV-k esetében is találkoztunk már hasonlóval.
De egy szimpla első kerék esetében mi indokolhatja? Nos, a válasz alapvetően nagyon egyszerű és kézenfekvő. Immáron több mint két éve mutatta be a Honda saját önvezető koncepcióját, amelyben biztosan szervómotorok mozgatták az első kereket. Úgyhogy a szellő fújhat innen is – vagy ha igazi mázlink van, jön egy dupla első kerekű Gold Wing. 🙂
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »