Jelenleg zajlik Las Vegasban a Consumer Electronics Show (CES), ahol ritkán fordul elő átfedés a motorkerékpár-iparral. A robotikában is gőzerővel nyomuló Honda azonban most itt mutatta be a “Riding Assist” (vezetőt segítő módszer, nagyon pongyola fordításban önvezető motor) technológiáját, amit egy NC750 kasznijában prezentáltak a nagyérdeműnek.
A videón teljesen önjárónak tűnik, de nem az
A Riding Assist azonban nem egy-az-egyben önvezető technológiát takar. Sokkal inkább egyfajta önegyensúlyozó képességet, ami az eldőlések számát hivatott csökkenteni. A megvalósítás egy kreatív műszaki ötletre épül, a rendszer az egyensúlyozáshoz ugyanis abszolút nem használ giroszkópot. A mérnökök a megoldást a piros lámpáknál lábletétel nélkül egy helyben egyensúlyozó biciklis futároktól lesték el. A nagyobb villaszöggel rendelkező módban – amikor a villák nincsenek kontaktusban a kormányszarvval – a motor előre hátra mozgatásával és az első kerék “söprögető” mozdulatával érik el, hogy a motorkerékpár végig egyensúlyban maradjon. Itt biztosan megérne egy misét a hajtáslánc is, hiszen ilyen precíz mozdulatokhoz biztos nem alkalmas a donor soros kéthengeres blokkja. Erről azonban sajnos nem publikáltak semmilyen információt.
Egyenlőre tehát nem beszélhetünk olyan szintű önvezető képességekről, mint a Tesla vagy a Google esetében. Nem kell attól sem tartanunk, hogy a motorunk teljesen kiveszi kezünkből az irányítást. A Yamaha motorozó robotjához sem hasonlít az egyensúlyozó Honda. A most bemutatott funkciónak viszont nagy szerepe lehet a városi közlekedésre szánt motorkerékpárokban és robogókban. Hiszen lényegesen könnyebbé és biztonságosabbá teheti a vas parkolóhelyre betologatását, vagy akár a gépkocsisorok közötti lassú előre haladást. Főleg a kellő vezetéstechnikai tudással fel nem vértezett motorosok széles rétege körében.
Cimkék:
A harmadik napon ezer kilométer felett kellett teljesíteni a Dakar mezőnyének. A navigáció is komoly kihívást jelentett. Barreda az élre állt!
Elolvasom »Toby Price, a címvédő is a 2017-es Dakar feladására kényszerült. Az élmezőnyben pedig ismét komolyan átrendeződtek az erőviszonyok.
Elolvasom »A Motochargebar telefontartóit Magyarországon fejlesztik, ráadásul folyamatosan. Az idei évre ismét jobbak lettek, mint valaha!
Elolvasom »Amennyiben az Onroad.hu olvasójaként részt veszel a Protektor motoros baleset-biztosítás játékában, akár ingyen lehetsz biztonságban egy évig!
Elolvasom »Az olasz Spyke prémium túraruháiból két kabátot mutatunk be, amelyekben nyugodtan nekimehetsz motorral a nagyvilágnak.
Elolvasom »Az új NT1100 egy egészen figyelemre méltó, klasszikus nagy túramotor. Mindkét változatát egyszerre fogtuk be igen alapos tesztre.
Elolvasom »