Persze, tudom én, hogy a milánói gigantikus motorbemutató dzsembori már több mint egy hónapja bezárta kapuit. De most, hogy javában tombol az uborkaszezon és a motorosok világában éppencsak, hogy nem görget ördögszekereket a szél, jut idő egy kicsit visszatekinteni. Márpedig arra, amit a Husqvarna villantott bizony érdemes, mert ennél gyönyörűbb tanulmánymotort régen láttunk. Ez itt alább a Vitpilen 701 Aero.
A svédek már eddig rendkívüli módon ügyeltek arra, hogy még véletlenül se csupán egy n+1 motorgyártó vállalatot jelentsenek, ha már egyszer rászánták magukat arra a nehéz, de rendkívül édes lépésre, hogy belekezdjenek az utcai kétkeréken röfögők gyártásába. A forma talán egy kicsit megosztó, de a Svartpilen és a Vitpilen sem téveszthető össze másik géppel.
A Vitpilen 701 Aero nem titkoltan vintage pályamotorokat idézi meg. De ezt úgy teszi, hogy közben annyi gyönyörű megoldást eszközöltek rajta, hogy azt szinte végigszámolni is nehéz. A fejidom, az élek, a teli hátsó kerék, a farok idom – csupán néhány részlet amivel nem lehet betelni.
Önmagában a motorban nincsen nagy truváj. Alapvetően a Vitpilen 701-re épül. A 73 lovas, egyhengeres KTM blokk köré épített motor valószínűleg továbbra sem fogja leszakítani senkinek az arcát. A Husqvarna szerint azonban az üléspozíció egészen megváltozott, még sportosabb lett. Na és akad a gépen egy egyedi, kerek TFT kijelző is – de ez úgysem érdekel senkit.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »