Ha van egy motor ami előtt a bőrszerkós cruiserestől, a világjáró kalandmotoroson keresztül, a sportmotoros arcig mindenki egy pillanatnyi lélegzetvisszafojtással kísérve emeli meg a kalapját, akkor az a Hayabusa. Ma már van jobb, van erősebb, gyorsabb, de olyan, aminek ilyen respektje lenne – na olyan nincsen. A Sólyom legenda. Műhelyek és tinédzser fiúk falát a mai napig díszítik a poszterek amin szerepel, és ennek immár húsz éve. Egyszer azonban minden történet véget ér. Mármint végleg.
Húsz év dicsőséges menetelés után azonban végleg eljött a nyugdíjazás kora. Az Euro4 szabályozás 2016 január 1-én lépett életbe, de ennek már nem tudott eleget tenni. Azonban elérkezett az idő, hogy a világ minden szegletében lehúzzák a redőnyt a Busa előtt. A Suzuki bejelentette, hogy végleg befejezik a gyártását. Ennyi volt, nincs tovább – legalábbis ebben a formában.
Tehát az eddig megimert formában már nem fog szembejönni velünk. A lehetséges jövőről pedig csupán elképzeléseink vannak. Turbós lesz? Félautomata váltót kap? Ki tudja, bármi lehet. A lényeg, hogy valami lesz. A búcsú mellett azonban biztosak lehetünk abban, hogy a Suzuki újra elő fog állni valami brutális bestiával.
Az új gép nemhogy 2019-ben, de talán még 2020-ban sem kerül a szemünk elé, bár mostanában szeretnek meglepni minket a gyártók villámfejlesztésekkel. Cserébe valami olyat várunk, ami ellopja a Kawasaki H2 és a ZZR1400 elől a show-t. Egy 200 lóerős, 1500 köbcenti körüli vas remekül be is töltené ezt a szerepet. Igaz, olyan már nem lesz mint az első. Az hiába volt kicsit kiforratlan 1999-ben, hiába vált ismertté a korai vasak számos típushibája – azért csak az volt az analóg órába írva, hogy “340”.
Cimkék:
Kőkemény fejlesztésen dolgozik a BMW: 1'800 köbcentis színtiszta, léghűtéses, nyomórudas boxer motorblokkot adtak egy építőműhelynek.
Elolvasom »Nagyon komoly ígérettel állt elő a Vigo az elektromos motorkerékpárok területén. Talán egy kicsit már túlságosan is.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »