A múlt hónapban még arról tudtunk beszámolni, hogy bár az Aprilia RS 660 kiállításra került a milánói giga motordzsemborin, de az nem több, mint puszta koncepció, prototípus, azaz ne vegyen még senki mérget arra, hogy abból lesz valami. Fordíthatunk az állásponton. A noalei mérnökurak ugyanis láthatóan nem mostanában vették ki az éves szabadásgukat. Egy kifejezetten érett, akár hamarosan eladásra kész gépet tesztelek a napokban.
Pontosabban kettőt. A Facebookon felbukkant fotók tanúsága szerint versenypályán próbálgatják az új, középre pozícionált sportmotorokat. Ez pedig akár azt is jelentheti, hogy jövőre bemutathatják őket Milánóban és 2020-ra akár ki is kerülhetnek a szalonokba.
Na de mit tudunk a gépről? Az 1’100 köbcentis V4-es erőforrásukból lecsippentették a két hátsó hengert, alapvetően így készült el az RS 660 sorkettes motorblokkja. A várható teljesítményét a legtöbben 100 lóerő körülre saccolják.
Legfőbb riválisa a Kawasaki Ninja 650 lesz, ami nem csak hasonló kondíciókkal rendelkezik. Hanem még az Aprilia valószínűsíthető fő céljának, az Isle of Man TT Lightweight TT osztályának a királya is. A noaleiek célja ugyanis nem más, mint letaszítani a trónról a korona zöld viselőjét – minden téren. A kulcs talán a motor árazásában lehet majd, de ennek megbolygatására valóban a delphoi jóst kellene felfogadni. Pláne, hogy úgy tűnik, ehhez a Nortonnak is lesz egy-két szava.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »