Tényleg nem tudom megmondani, hogy honnan ered nálunk és tartja magát töretlenül az az elképzelés, hogy a hatkilós motorok kezdőknek valóak. Valójában már a kevésbé sportosra hangolt példányokban is olyan erő és dinamizmus rejlik, ami nagyon is képes meglepni az autók vezetésén – rosszabb esetben BKV kapszkodáson – edzett friss sofőröket. Talán onnan fúj a szél, hogy nálunk luxusnak számít, ha valakit 2-3 évente tudja cserélni a motorjait, hogy szépen végigjárja a szamárlétrát. Akárhogy is, ez van, úgyhogy ismerkedjünk meg hazánk várhatóan legnépszerűbb “első” motorjaival, a Honda CB650R-el és a CBR650R-el.
Honda CB650R, avagy a közepes Neo Sports Cafe – a feláras extrák között fűtött markolat, 12 voltos elektromos aljzat és gyorsváltó is akad
Mindkét típus azonos szemlélet alapján jött létre. Egy egy már létező modellcsaládba helyezték be az új jövevényeket, úgy középtájra. A CB650R a Neo Sports Café féle neoretro naked formanyelvben középen tátongó szakadékot hivatott betölteni. Hiszen eddig a literes modell mellett a 125-ös és a 300-as kivitel volt elérhető. Ha pedig a négyhengeres, 650-es erőforrásukat már úgyis felcsiszolták, akkor nem hagyták érintetlenül a CBR1000RR és a CBR500R között trónoló CBR500F modelljüket sem, amiből CBR650R-t varázsoltak.
A sajtóanyag szerint mindkét gépben csontra ugyanaz az erőforrás zakatol. Egy 649 köbcentis, sornégyes, 16 szelepes DOHC motorblokk alakítja a pénztárcád tartalmát vigyorgássá. Csúcsteljesítménye 70 kW, azaz 95.2 Le (12’000 f./percnél), míg – 8’500 f./percnél jelentkező – legnagyobb forgatónyomatéka 64 Nm. Mindkét motor esetében elérhető lesz egy 35 kilowattos, azaz A2-es jogsival rezonáló változat.
A váz és a futómű is változott mindkét motor esetében. Előbbi újratervezésével 1.9 kilogrammot tudtak lefaragni a tömegből, a nyakrésznél viszont megerősítették. Így végül a naked menetkészen 202 kilogramm, a sportosabb testvére pedig 207 kilogramm lett. A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított Showa SFF teleszkópvilla és a két radiálisan rögzített, négydugattyús Nissin féknyereg ugyancsak újdonság. A CB650R 2’629’000.- míg a CBR650R 2’889’000.- forintért vihető haza.
Cimkék:
Az új ezres MV Agusta Brutale joggal pályázik a világ legdurvább nakedjének címére, hiszen mégiscsak egy 205 lóerős bestiáról beszélünk.
Elolvasom »Bemutatták Milánóban a BMW F850GS Adventure változatát, ami hagyományosan nagyobb hatótávot és jobb terepképességet jelent.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »