Tényleg nem tudom megmondani, hogy honnan ered nálunk és tartja magát töretlenül az az elképzelés, hogy a hatkilós motorok kezdőknek valóak. Valójában már a kevésbé sportosra hangolt példányokban is olyan erő és dinamizmus rejlik, ami nagyon is képes meglepni az autók vezetésén – rosszabb esetben BKV kapszkodáson – edzett friss sofőröket. Talán onnan fúj a szél, hogy nálunk luxusnak számít, ha valakit 2-3 évente tudja cserélni a motorjait, hogy szépen végigjárja a szamárlétrát. Akárhogy is, ez van, úgyhogy ismerkedjünk meg hazánk várhatóan legnépszerűbb “első” motorjaival, a Honda CB650R-el és a CBR650R-el.
Mindkét típus azonos szemlélet alapján jött létre. Egy egy már létező modellcsaládba helyezték be az új jövevényeket, úgy középtájra. A CB650R a Neo Sports Café féle neoretro naked formanyelvben középen tátongó szakadékot hivatott betölteni. Hiszen eddig a literes modell mellett a 125-ös és a 300-as kivitel volt elérhető. Ha pedig a négyhengeres, 650-es erőforrásukat már úgyis felcsiszolták, akkor nem hagyták érintetlenül a CBR1000RR és a CBR500R között trónoló CBR500F modelljüket sem, amiből CBR650R-t varázsoltak.
A sajtóanyag szerint mindkét gépben csontra ugyanaz az erőforrás zakatol. Egy 649 köbcentis, sornégyes, 16 szelepes DOHC motorblokk alakítja a pénztárcád tartalmát vigyorgássá. Csúcsteljesítménye 70 kW, azaz 95.2 Le (12’000 f./percnél), míg – 8’500 f./percnél jelentkező – legnagyobb forgatónyomatéka 64 Nm. Mindkét motor esetében elérhető lesz egy 35 kilowattos, azaz A2-es jogsival rezonáló változat.
A váz és a futómű is változott mindkét motor esetében. Előbbi újratervezésével 1.9 kilogrammot tudtak lefaragni a tömegből, a nyakrésznél viszont megerősítették. Így végül a naked menetkészen 202 kilogramm, a sportosabb testvére pedig 207 kilogramm lett. A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított Showa SFF teleszkópvilla és a két radiálisan rögzített, négydugattyús Nissin féknyereg ugyancsak újdonság. A CB650R 2’629’000.- míg a CBR650R 2’889’000.- forintért vihető haza.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »