Szóval a Harley háza táján valamikor 2014 környékén megszületett a gondolat: „ha nem tetszik, nem neked készül.” Fogták az összes tradícionális HD hagyományt, a 45 fokos V2-től a klasszikus cruiser formáig, összegöngyölték egy cuki kis galacsinná és dobtak az asztal mellől egy hárompontost vele a szemetes kukába. Megszületett a legendás amerikai vállalat első elektromos motorkerékpárjának a prototípusa. Hüledeztünk rajta egy sor, de most itt van, elkészültnek nyilvánították a LiveWire projectet. Jövőre megvehető, bizony!

A töltés egy fedélzeti töltővel oldható meg, amelyet hagyományos házi csatlakozóaljzatba lehet bekötni egy, a motorkerékpár ülése alatt tárolható tápkábel segítségével
A cél pedig nem kisebb, mint a jövő Harley nemzedékét kinevelni. A motor „A Harley-Davidson új utakat hódít meg” elnevezésű stratégia része, aminek hála a jövőben még jónéhány meglepő modell fog érkezni a piacra. Azt pedig, hogy az elektromos HD-val a fiatal generáció fülében akarják elültetni a „dekéne” bogarat, mi sem prezentálja erőteljesebben, mint a LiveWire – még protitípus kori – felbukkanása a Bosszúállók filmben.
Ez mind szép és jó, csak egy dolog hiányzik egyelőre: a konkrét adatok. Jó, azt kitaláljuk, hogy arcletépően jót fog gyorsulni és a vételárban az emblémát is meg kell majd fizetni rendesen. De mekkora lesz a hatótávja? És mennyi időben fog telni a feltöltése? Ezekre a kínzó kérdésekre még nem kaptunk választ. Arra viszont igen, hogy a hangnélküliségtől nem kall majd félni. Idézem a sajtóközleményt: „A modellt a gyorsulással egyre magasabb és erősebb hanggal tervezték – ez egy olyan hangélmény, amely a LiveWire motorkerékpár egyenletes, elektromos teljesítményét képviseli.”

A LiveWire motorkerékpárt forgalmazó Harley-Davidson márkakereskedők nyilvános töltőállomást fognak fenntartani
A Harley a bemutatás során kiemelte, hogy izgalmas motornak szánja a LiveWire-t, kifejezetten a kanyargós országutakra szánva azt. A saját tervezésű alumínium vázban az elektromos meghajtás teherviselő elemként van jelen. Elől Showa BFRC-lite felfüggesztés, hátul Showa SFF-BP rugó található. A fékeket a Brembo szállítja. Kíváncsian várjuk a többi részletet. Az viszont már biztos, hogy januártól kezdve beindulnak az előrendelések, 2022-re pedig egy komplett modellcsaládot szeretnének kihozni az elektromos motorból.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Bemutatkozott a nagyközönségnek a 2019-es KTM 790 Adventure és annak a terepszakos testvére, a KTM 790 Adventure R.
Elolvasom »Jelenleg is gőzerővel folyik az EICMA show. Olvasónk, Balázs személyesen kint volt a helyszínen és küldött nekünk néhány fotót.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »