Szóval a Harley háza táján valamikor 2014 környékén megszületett a gondolat: “ha nem tetszik, nem neked készül.” Fogták az összes tradícionális HD hagyományt, a 45 fokos V2-től a klasszikus cruiser formáig, összegöngyölték egy cuki kis galacsinná és dobtak az asztal mellől egy hárompontost vele a szemetes kukába. Megszületett a legendás amerikai vállalat első elektromos motorkerékpárjának a prototípusa. Hüledeztünk rajta egy sor, de most itt van, elkészültnek nyilvánították a LiveWire projectet. Jövőre megvehető, bizony!
A cél pedig nem kisebb, mint a jövő Harley nemzedékét kinevelni. A motor „A Harley-Davidson új utakat hódít meg” elnevezésű stratégia része, aminek hála a jövőben még jónéhány meglepő modell fog érkezni a piacra. Azt pedig, hogy az elektromos HD-val a fiatal generáció fülében akarják elültetni a “dekéne” bogarat, mi sem prezentálja erőteljesebben, mint a LiveWire – még protitípus kori – felbukkanása a Bosszúállók filmben.
Ez mind szép és jó, csak egy dolog hiányzik egyelőre: a konkrét adatok. Jó, azt kitaláljuk, hogy arcletépően jót fog gyorsulni és a vételárban az emblémát is meg kell majd fizetni rendesen. De mekkora lesz a hatótávja? És mennyi időben fog telni a feltöltése? Ezekre a kínzó kérdésekre még nem kaptunk választ. Arra viszont igen, hogy a hangnélküliségtől nem kall majd félni. Idézem a sajtóközleményt: “A modellt a gyorsulással egyre magasabb és erősebb hanggal tervezték – ez egy olyan hangélmény, amely a LiveWire motorkerékpár egyenletes, elektromos teljesítményét képviseli.”
A Harley a bemutatás során kiemelte, hogy izgalmas motornak szánja a LiveWire-t, kifejezetten a kanyargós országutakra szánva azt. A saját tervezésű alumínium vázban az elektromos meghajtás teherviselő elemként van jelen. Elől Showa BFRC-lite felfüggesztés, hátul Showa SFF-BP rugó található. A fékeket a Brembo szállítja. Kíváncsian várjuk a többi részletet. Az viszont már biztos, hogy januártól kezdve beindulnak az előrendelések, 2022-re pedig egy komplett modellcsaládot szeretnének kihozni az elektromos motorból.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »