Már javában zajlik a milánói giga motorshow, az EICMA. Várható volt, hogy a Ducati itt fog sortüzet nyitni és szabadítja rá a közönségre a 2019-es újdonságait. Nem kellett csalódnunk, természetesen nem csak a tegnap bemutatott elektromos mountain bike-kal készültek, hanem egy sor szívetrengető újdonsággal. Lássuk hát a bolognai gyár következő évi nyári kollekciójának egy szeletét.
Nem kisebb célt szolgál a Ducati V4R, minthogy mi földi halandók élvezhessük a hangjukat és a látványukat amint kőkemény sportemberek vívnak a nyergében durva csatákat. Ez ugyanis a bolognai motorgyártó vállalat számára a versenyhomologizációs gép, ami megfelelő alappal rendelkezik ahhoz, hogy versenymotort építsenek belőle és azzal szabályszerűen indulhassanak például a Superbike szériákban. A motorblokk ennek megfelelően 998 köbcentiméteres, 217 lóerőt és 112 newtonméteres forgatónyomatékot ad ki magából. Nem elég? A Ducati Performance – Akrapovic gyártmányú – kipufogórendszerével ez menten felszökik 231 lóerőre. Csak úgy összehasonlítás gyanánt: az 1’103 köbcentis Desmosedici Stradale (a Panigle V4 és V4S szíve) 212 lóerőt és 120 newtonméteres forgatónyomatékot tesz le az asztalra.
Ráadásul nem is egy nehézsúlyú versenyző: mindössze 193 kilogramm a tömege, mármint menetkész állapotban. Az elektronikai csomagban megtalálható minden, ami szemnek és szájnak ingerére válhat. IMU vezérelt kanyar-ABS és kipörgésgátló, egykerekezés gátló, rajtelektronika, hátsókerék csúszásszabályozó és kutyafülével is van, a futómű azonban manuálisan állítható.
A supermoto egy sajátos állatfajta, az új Hypermotard is egy igazi huligán – már ránézésre is. Először is fejlesztettek egyet a talján vandál szívén. A 937 köbcentiméteres V2-es, a Testastretta 11° négy lóerővel erősebb lett – ez még csak hagyján, de 1.5 kilogrammot még fogyott is. A végeredmény 112 Le és 96 Nm. A Panigale V4R-hez hasonlóan egészen friss elektronikai csomagot kapott. Hattengelyű dőlésszögérzékelőhöz kapcsolódó kanyar-ABS, kipürgésgátló, hátsókerék csúszásszabályzó és üzemmódszabályozó is van a listán.
Az SP kivitel esetében tovább fokozták az egészet. Szériában jár hozzá a mindkét irányba működő gyorsváltó, bár azt a szériamodellhez is meg lehet venni, de ott feláras extraként jelenik meg. Ezen kívül még kovácsolt Marchesini felniket, hosszabb rugóutakat és Öhlins futóművet kap. Magnifico!
Szintén a 950-es kategóriában bemutatkozott az olaszok kisebbik túraendurója, azaz a Multistrada 950 és annak az megextrázott változata a Multistrada 950 S. Ebben az esetben a 9’000-es fordulaton 112 lóerősre és 7’750-nél 96 newtonméteres forgatónyomatékra hangolt V2-es erőforrásnak 230 kilogrammos menetkész tömeget kell megmozgatnia.
A Multistrada 950 S Skyhook, elektromos félaktív futóművet, felfelé és lefelé is működő gyorsváltót, full LED-es fényszórót, TFT kijelzőt, kulcsnélküli indítórendszert és sebességtartó automatikát kap. A küllős kerékért viszont külön kell csengetni a kasszánál.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »