A 2019-es Harley túra modellek egyik kiemelkedő vívmánya az új Boom!™ Box GTS fedélzeti infotainment-rendszer. Igen, ezt már nem lehet semmi másnak nevezni, annyira összetett. Vizuálisan elsősorban egy 6.5 colos, gyönyörű színekben pompázó kijelző tűnik fel. Erről érjük el a fedélzeti elektronika valamennyi menüpontját. Mivel kesztyűben is abszolút jól kezelhető érintőképernyő, lehet matatni is rajta – de van ennél sokkal jobban használható vezérlési módja.
A jobb markolatról szakítod meg a gyújtást, indítózol, vészvillogózol, indexelsz jobbra, lépsz vissza a menüben – plusz itt az egyik irányító joystick
A markolatokat fogva ugyanis két hüvelykujjunk alatt találunk két joysticket, amelyekkel tudjuk a kurzorunkat mozgatni, beléphetünk az egyes almenükbe és ott tovább manőverezhetünk. Vannak dolgok, amelyeket csak álló helyzetben érünk el – ilyen a navigációban egy cím megadása vagy a motor beállításaiban való babrálás. Vagyis csak azt engedi menet közben, ami nem annyira vonja el figyelmünket a vezetéstől. De a naviban a felbontás változtatása és egyéb amúgy lényeges dolgok módosítása simán megy a kormányvégek elengedése nélkül.
Bal oldalon találjuk a kamion-szerű kürt gombját, a fénykürtöt és a refit, a balos irányjelzőt, a beszédvezérlés indítóját, a másik menüvezérlő pöcerét és a tempomatot. Ami meglepő, hogy percek alatt minden kézre áll
Az egész rendszer egyik nagy előrelépése hasonlóan működő elődjéhez képest a sebessége. Az indítás előtti első bootolástól számítva tíz másodperc kell neki a teljes üzemkész állapotig – de menet közben az újratervezés vagy bármilyen átállítgatás is villámgyorsan lezajlik. A kijelző egyetlen apró hibája, hogy erős hátsó napfényben be tud csillogni, illetve belefutottam a szerintem iGo alapú navigáció egy hibájába is. Nevezetesen címlistából nem találta meg azt az utcanevet, ami a térképen konkrétan fel volt tüntetve.
A navi gyorsan és jól átláthatóan teszi a dolgát
Az infotainment azért csak ezzel a névvel írható le, mert amúgy tényleg tud mindent. Rádió is (kiválóan hallható a hangszórókból is a zene országúti tempónál és nyilvánvalóan sebességfüggően szabályozza is magát), de veszi a saját zenetáradat a telefonodról, megjeleníti a fedélzeti számítógép adatait, és – ez lehet, hogy az USA területén fontosabb – már kompatibilis a legújabb Apple zeneeszközökkel is. De bármilyen mobil alkalmazás információit megjeleníti – nézhetsz felhőképet is a központi kijelzőn, ha akarsz.
A nyújtott fazonú dobozok térfogata kis mértékben növekedett
Persze az intelligens elektronika itt sem ért véget. A ledes Daymaker lámpák igen karakteres és feltűnő 7 colos világítótestei ugyanis nem csak tompított és távolsági vetítési képpel rendelkeznek, hanem a magába a lámpatestbe épített szenzorok segítségével a motor bedöntését és számos haladási paramétert elemeznek. Így a sebességet is figyelembe véve a mindenkori legjobb módon világítják meg az úttestet a motor előtt – soha nincs sötét terület. Sajnos ezt az információt későn olvastam, így nem próbáltam ki kellően ezt a tudományt – legközelebb nem mulasztom el!
A vezetői kényelemről esett már szó, az utaséról nem. Mert a Road Glide Special nem igazából rá fókuszálva készült. Jó vastag és puha ugyan a nyereg rá eső része, éppen csak keskeny és lejt is hátrafelé. Egy háttámla ugyan javít a dolgon, de aki sokat akar élete párjával kettesben túrázni, annak megint csak a vas fullosabban felszerelt Ultra változata lesz a megfelelő választás. Annál is inkább, mert két főre elengedhetetlen a három dobozos kiépítés.
A fejidom alsó részén levő nagy csatornákon olyan bőséges levegő áramlik egész felsőtestünkre, mintha egy csupasz gépen ülnénk. Éppen csak szélnyomás nincs
A Special kivitel különleges fekete fényezése mellett ugyan az oldalsó tárolók is módosultak. A bagger stílushoz még jobban passzolva kicsit elnyújtották a hátsó-alsó részüket, amitől tényleg jobban mutat a masina egész hátsó traktusa. A ládák ugyanúgy egy mozdulattal nyithatók és szerszám nélkül könnyen le is szedhetők, befogadóképességük pedig a módosítás miatt összesen négy literrel nőtt. Most 75 liternyi cucc fér beléjük – csak az elég amorf forma miatt nem könnyű belepakolni. Tehát ez a rész is inkább az egy személyes utazásnak kedvez – arra pont elég, ami ide befér.
A központi menü, ahonnan mindent elérünk – akár telefonunk alkalmazásait is. Ha akarjuk, kidobja ide a várható időjárást is
A Harley-Davidson Road Glide Special 114 marketing anyagában leírtakkal megint az a helyzet, hogy nem túlzás az a sok ömlengés, amit előadnak róla. Aki szereti a rezonáló V2-es fílinget, annak ez a motor rengeteg örömet fog okozni. Már huszonegyedik századi módon, de még mindig – és egész jól – hozza azt, amitől Harley a Harley. Hozzá ad egy nagyon kellemes vezethetőséget (a szűk manővereket némileg leszámítva), bőséges nyomatékot és parádés futóművet.
Annyira fensőséges érzés motorozni vele, hogy azt elmesélni nem lehet…
A felszereltsége, kidolgozási minősége és a benne felhalmozott csúcstechnika mind abszolút az élvonalat képviseli. Ennek megfelelően a motor ára sem gyenge – és vélhetően fenntartása sem lesz filléres tétel. És itt nem a műszaki gondokra gondolok, hanem egy teljesen egyszerű gumicserére, vagy éppen a bordásszíj elhasználódására. Viszont ha ráérzel az ízére, ő képes kielégíteni a vágyaidat és belefér a büdzsédbe, akkor hosszú időn át stílusos, különleges és kiváló társad lesz ez a semmihez nem hasonlítható aszfaltzabáló sötét Cápa.
Az utolsó oldalon találod a szöveges és pontozásos értékelést kategóriákra bontva, valamint a részletes műszaki adatokat. Lapozz egy utolsót!
Cimkék:
Vízálló és utcainak kinéző motoros kabátot keresel munkába járáshoz? Vagy éppen hasonló lábbeli kéne? Megoldások az Alpinestars választékából.
Elolvasom »Még egy olyan témában, mint egy hátizsák fejlesztése is lehetnek innovációk. Az ICON Dreadnaught remek példa erre. Igen praktikus cucc!
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »