BMW F850GS | |||
Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
Erőforrás |
Sokkal erősebbnek tűnik a 850-es blokk elődjéhez képest, mint amit a számok sugallnak. Közúti használhatósága parádés – ettől az osztálytól nem szabad többet várni.
|
||
Teljesítmény | 5 | 4 | |
Nyomaték | 5 | 4 | |
Gázreakció | 10 | 8 | |
Rugalmasság | 10 | 8 | |
Vibráció | 5 | 4 | |
Akusztika | 5 | 4 | |
Erőátvitel | 10 | 8 | |
Összesen | 50 | 40 | |
Futómű |
A futómű alapállapotban egyszerű, a Dynamic ESA megvásárlásával azonban mindenben testre szabható és még alkalmazkodik is a pillanatnyi kötülményekhez.
|
||
Állíthatóság elöl | 5 | 5 | |
Állíthatóság hátul | 5 | 5 | |
Egyenesfutás | 10 | 10 | |
Kanyarstabilitás | 10 | 9 | |
Komfort | 10 | 10 | |
Összesen | 40 | 39 | |
Biztonság |
Erős átlagos fékrendszer, egyetlen hátránya a viszonylag nagy felegyenesedési hajlama. Az ASC átlagos, a feláras DTC viszont parádés!
|
||
Fék hatásfok | 10 | 8 | |
Fék adagolhatósága | 10 | 8 | |
Felegyenesedési hajlam | 5 | 3 | |
ABS működése | 5 | 5 | |
Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 5 | |
Összesen | 35 | 29 | |
Mindennapi használat |
Minden szempontból megállja a helyét egy és két személlyel is, egyedül a szélvédelemmel kell valamit kezdenie annak, aki sokat és hosszabb távokon is használni akarja. A motor kiemelkedő erénye a hihetetlen felszerelhetőség, amely kiemeli saját osztályából.
|
||
Kényelem vezető | 10 | 8 | |
Kényelem utas | 5 | 4 | |
Szélvédelem | 5 | 2 | |
Pakolhatóság | 5 | 5 | |
Terhelhetőség | 5 | 5 | |
Világítás | 5 | 5 | |
Felszereltség | 5 | 4 | |
Hatótávolság | 5 | 4 | |
Kidolgozási minőség | 5 | 5 | |
Karbantartás | 5 | 4 | |
Összesen | 55 | 46 | |
Költségek |
Nem olcsó, de versenytársaihoz mérve egyáltalán nem is drága. Fogyasztása továbbra is remek: simán 4,5 liter körül beéri 100 kilométeren.
|
||
Ár | 10 | 7 | |
Fogyasztás | 5 | 5 | |
Fenntartás | 5 | 4 | |
Összesen | 20 | 16 | |
Mindösszesen | 200 | 170 |
BMW F850GS | |
MOTORTÍPUS | Folyadékhűtésű négyütemű 8 szelepes soros kéthengeres benzinmotor |
HENGERŰRTARTALOM (CM3) | 853 |
FURAT X LÖKET (MM) | 84 x 77 |
KEVERÉKKÉPZÉS | Elektronikus befecskendezés |
SŰRÍTÉSI ARÁNY | 12.7:1 |
TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) | 70/95/8’250 |
FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) | 92/6’250 |
TENGELYKAPCSOLÓ | Többtárcsás nedves tengelykapcsoló (anti-hopping mechanizmus), mechanikus működtetés |
SEBESSÉGVÁLTÓ | 6 sebességes constant mesh sebességváltó a főtengelyházba építve |
SZEKUNDERHAJTÁS | Végtelen O-gyűrűs lánc lökéscsillapítással a hátsó kerékagyon |
MENETVEZÉRLÉS | ASC széria, DSC opcionális |
VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) | 62 / 126 |
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS | Fordított teleszkópvilla, Ø43 mm, 204 mm rugóút |
HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS | Öntött alumíniumból készült lengővilla, központi WAD rugóstag, hidraulikusan állítható rugó-előfeszítés, állítható húzófokozat-csillapítás, 219 mm rugóút |
ELSŐ FÉK | Duális tárcsafék, úszó féktárcsák, Ø305 mm, kétdugattyús úszónyereg, kikapcsolható ABS, opcionális ABS PRO |
HÁTSÓ FÉK | Egy tárcsafék, Ø265 mm, egydugattyús úszónyereg, kikapcsolható ABS, opcionális ABS PRO |
KEREKEK | Oldalt küllőzött |
ELSŐ GUMIABRONCS | 90/90-R21 |
HÁTSÓ GUMIABRONCS | 150/70-R17 |
HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) | 2’305 / 922 / 1’356 |
TENGELYTÁV (MM) | 1’593 |
ÜLÉSMAGASSÁG (MM) | 860 (futómű-leengedő készlettel 815, alacsony üléssel 835, komfortüléssel 875, rali üléssel 890) |
SZABADMAGASSÁG (MM) | n.a. |
MENETKÉSZ TÖMEG (KG) | 229 |
MEGENGEDETT ÖSSZTÖMEG (KG) | 445 |
ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) | 15 |
ÁR (FORINT, 2018 OKTÓBER) | 4’084’000.- |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »