| BMW F850GS | |||
| Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
| Erőforrás |
Sokkal erősebbnek tűnik a 850-es blokk elődjéhez képest, mint amit a számok sugallnak. Közúti használhatósága parádés – ettől az osztálytól nem szabad többet várni.
|
||
| Teljesítmény | 5 | 4 | |
| Nyomaték | 5 | 4 | |
| Gázreakció | 10 | 8 | |
| Rugalmasság | 10 | 8 | |
| Vibráció | 5 | 4 | |
| Akusztika | 5 | 4 | |
| Erőátvitel | 10 | 8 | |
| Összesen | 50 | 40 | |
| Futómű |
A futómű alapállapotban egyszerű, a Dynamic ESA megvásárlásával azonban mindenben testre szabható és még alkalmazkodik is a pillanatnyi kötülményekhez.
|
||
| Állíthatóság elöl | 5 | 5 | |
| Állíthatóság hátul | 5 | 5 | |
| Egyenesfutás | 10 | 10 | |
| Kanyarstabilitás | 10 | 9 | |
| Komfort | 10 | 10 | |
| Összesen | 40 | 39 | |
| Biztonság |
Erős átlagos fékrendszer, egyetlen hátránya a viszonylag nagy felegyenesedési hajlama. Az ASC átlagos, a feláras DTC viszont parádés!
|
||
| Fék hatásfok | 10 | 8 | |
| Fék adagolhatósága | 10 | 8 | |
| Felegyenesedési hajlam | 5 | 3 | |
| ABS működése | 5 | 5 | |
| Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 5 | |
| Összesen | 35 | 29 | |
| Mindennapi használat |
Minden szempontból megállja a helyét egy és két személlyel is, egyedül a szélvédelemmel kell valamit kezdenie annak, aki sokat és hosszabb távokon is használni akarja. A motor kiemelkedő erénye a hihetetlen felszerelhetőség, amely kiemeli saját osztályából.
|
||
| Kényelem vezető | 10 | 8 | |
| Kényelem utas | 5 | 4 | |
| Szélvédelem | 5 | 2 | |
| Pakolhatóság | 5 | 5 | |
| Terhelhetőség | 5 | 5 | |
| Világítás | 5 | 5 | |
| Felszereltség | 5 | 4 | |
| Hatótávolság | 5 | 4 | |
| Kidolgozási minőség | 5 | 5 | |
| Karbantartás | 5 | 4 | |
| Összesen | 55 | 46 | |
| Költségek |
Nem olcsó, de versenytársaihoz mérve egyáltalán nem is drága. Fogyasztása továbbra is remek: simán 4,5 liter körül beéri 100 kilométeren.
|
||
| Ár | 10 | 7 | |
| Fogyasztás | 5 | 5 | |
| Fenntartás | 5 | 4 | |
| Összesen | 20 | 16 | |
| Mindösszesen | 200 | 170 | |
| BMW F850GS | |
| MOTORTÍPUS | Folyadékhűtésű négyütemű 8 szelepes soros kéthengeres benzinmotor |
| HENGERŰRTARTALOM (CM3) | 853 |
| FURAT X LÖKET (MM) | 84 x 77 |
| KEVERÉKKÉPZÉS | Elektronikus befecskendezés |
| SŰRÍTÉSI ARÁNY | 12.7:1 |
| TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) | 70/95/8’250 |
| FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) | 92/6’250 |
| TENGELYKAPCSOLÓ | Többtárcsás nedves tengelykapcsoló (anti-hopping mechanizmus), mechanikus működtetés |
| SEBESSÉGVÁLTÓ | 6 sebességes constant mesh sebességváltó a főtengelyházba építve |
| SZEKUNDERHAJTÁS | Végtelen O-gyűrűs lánc lökéscsillapítással a hátsó kerékagyon |
| MENETVEZÉRLÉS | ASC széria, DSC opcionális |
| VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) | 62 / 126 |
| ELSŐ FELFÜGGESZTÉS | Fordított teleszkópvilla, Ø43 mm, 204 mm rugóút |
| HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS | Öntött alumíniumból készült lengővilla, központi WAD rugóstag, hidraulikusan állítható rugó-előfeszítés, állítható húzófokozat-csillapítás, 219 mm rugóút |
| ELSŐ FÉK | Duális tárcsafék, úszó féktárcsák, Ø305 mm, kétdugattyús úszónyereg, kikapcsolható ABS, opcionális ABS PRO |
| HÁTSÓ FÉK | Egy tárcsafék, Ø265 mm, egydugattyús úszónyereg, kikapcsolható ABS, opcionális ABS PRO |
| KEREKEK | Oldalt küllőzött |
| ELSŐ GUMIABRONCS | 90/90-R21 |
| HÁTSÓ GUMIABRONCS | 150/70-R17 |
| HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) | 2’305 / 922 / 1’356 |
| TENGELYTÁV (MM) | 1’593 |
| ÜLÉSMAGASSÁG (MM) | 860 (futómű-leengedő készlettel 815, alacsony üléssel 835, komfortüléssel 875, rali üléssel 890) |
| SZABADMAGASSÁG (MM) | n.a. |
| MENETKÉSZ TÖMEG (KG) | 229 |
| MEGENGEDETT ÖSSZTÖMEG (KG) | 445 |
| ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) | 15 |
| ÁR (FORINT, 2018 OKTÓBER) | 4’084’000.- |
Cimkék:
A biztonságot a jó megjelenéssel párosítani nyerő dolog azoknál, akik a puszta praktikumnál többre vágynak. Az Automag2 ezt jól is csinálja.
Elolvasom »Vízálló és utcainak kinéző motoros kabátot keresel munkába járáshoz? Vagy éppen hasonló lábbeli kéne? Megoldások az Alpinestars választékából.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »