Két dolog miatt kellett sokat ekéznünk a Suzuki gyárat a tavalyi évben. Az egyik az volt, hogy a modellpalettájuk olyan unalmas volt, mint egykoron a szociológia professzorom előadásai, aki minden erejét latba vetve érte el, hogy ugyanazon a hangszínen beszéljen végig 4 óra hosszát. Se le, se fel, durva volt az öreg. A másik ok pedig az volt, hogy ennek ellenére a 2018-as újdoságai többnyire kimerültek abban, hogy Milánóba kivittek egy szem Suzuki SV650X-et, amiről még mindig nehezen tudjuk elképzelni, hogy a fejlesztők beleadták a szívüket és a lelküket. Idén viszont egy kicsit újra kell értékelnünk a dolgokat.
Először is itt van a vadonatúj Katana, ami végre nem csak egy műszaki paramétereiben csodálatos darab. A Suzukinak nagyon szüksége volt már egy olyan motorkerékpárra, ami azokra is hatással van, akiknek a motorozt nem csak praktikus, hanem emocionális szempontból is vizsgálják. Egy vágyott tárgy lehet – persze a GSX-R szérián kívül -, ami megmutatja, hogy a múlthoz visszanyúlni nem csak cafér racerekkel lehet.
A legnagyobb kritika a hamamacui pengével kapcsolatban, hogy valójában nem más, mint egy újracsomagolt GSX-S1000. Kár is lenne tagadni, hogy ebben van valami. Mégis jelent annyi újdonságot az immár harmadik generációs Katana, hogy nyugodtan tekinthetjük önálló, teljes értékű modellnek. Az igazán felróható hibája inkább a pöttömke, 12 literes tank.
Mondhatnánk, hogy apró újdonságokkal készült a Suzuki a gixerek tekintetében a 2019-es évre, de az, hogy az alapváltozat – azaz a GSX-R1000 – megkapta azt a gyorsváltót, ami eddig az R változat kiváltsága volt, az egy kicsit sem nevezhető apróságnak. A többi változás, tehát az új kipufogó hővédő lemez, vagy az, hogy a gyári gumit Brigestone RS10 helyett RS11-re cserélik már valóban nüansznyi reform.
A GSX-R1000R megújítása rávilágít arra, hogy valóban nem utcai használatra szánják ezt a változatot a japánok. Az új fém fékcsövön túl ugyanis állíthatóvá válik a lengővilla tengely pozíciója, amivel kapcsolatban nem kell magad rosszul érezned, ha nem tudod, hogy ettől most miért lesz neked jobb. Komoly háttértudással és szakértelemmel a kézben viszont segíthet abban, hogy a motort méginkább a pilótára szabják.
A Suzuki bemutatott egy olyan 45 lóerősre fojtott GSX-S750-et, ami minden paraméterében megfelel azoknak, akiknek A2-es vezetői engedély lapul a zsebében. Azaz nem csak a kilowattok tekintetében tesz eleget az előírásoknak, hanem a 0,2 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt sem lépi túl.
Az előzetes információink egyelőre nem teljeskörűek, de úgy tudjuk, hogy az eredetileg 113 lóerős motor teljesítményét egy újraprogramozott ECU segítségével szorítják a megfelelő tartományba. Nem tudjuk, hogy a hamamacuiak készülnek-e még valamilyen újdonsággal. De ha van még puskapor a tarsolyukban, akkor azt november elején, az EICMA show keretein belül még megmutatják.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »