Vannak a szerencsések, akiknek még nem volt részük benne, ide tartozok én magam is. Akadnak a kicsit kevésbé szerencsések, akik már átélték, de megúszták és azóta is hálát adnak ezért mindennek, ami csak spirituális szinten elérhető közegbe kerül. És vannak akiknek nem adta ki. Ez a kormányszitálás, a motorosok egyik komoly ellensége. A rossz hír: tutibiztosra elkerülni nem lehet, a jó, hogy a megelőzésért számos dolgot lehet tenni.
A kormányszitálás elsősorban a meredek villaszögű gépek tulajdonosait veszélyezteti. Ezek a sportos gépek ráadásul azok, amiken a keskeny kormány, kis erőkart jelent, azaz nehezebb megfogni azt még az elején, azaz nagyobb valószínűséggel jöhet létre. De ha azt hinnénk, hogy a széles kormányos túramotorosok és a lapos villaszögű cruisereseket nem érinti a jelenség, akkor ajánlom figyelmetekbe az alábbi videót.
Azt, hogy mi lesz a napi motorozás vége, valószínűleg a videóban szereplő emberünk sem sejtette. Máskülönben biztosan nem trikóban és rohambiliben indul motorozni. Nem akarom elsütni az öltözzél fel frázist. Bárki megnézheti az alábbi videót, aztán eldöntheti, hogy melyik marhabőr kopjon.
Azt, hogy pontosan mi válthatta ki a rettegett kormányszitálást a videóban, azt nem tudni. Talán a kormánycsapágy lehetett volna jobb állapotban, de meglehet hogy a kis táskákat ólommal töltötte meg emberünk és túlterhelte a motor fenekét. A legvalószínűbb magyarázat azonban az, hogy az előadott lazázás volt a kiváltó ok. Ha a videó főszereplője két kézzel tartja a kormányt, akkor vélhetően meg tudta volna fogni, ameddig az még csak könnyedén mozgott be.
Cimkék:
A kölni Intermot kiállításon leleplezte a gyártó is, hogy milyen lesz az új túraendurójuk, a Moto Guzzi V85 TT.
Elolvasom »A Ducati legkívánatosabb modellcsaládja palettafrissítéssel állt elő a Kölnben megrendezett INTERMOT kiállításon.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »