Idén májusban még lelkendezve számoltunk be arról, hogy a Royal Enfield végre igyekszik előnyt kovácsolni a saját történelméből. Piacra dobtak egy rendkívül ízléses, limitált szériás motort. Az nem csak hangulatában, hanem valóban részleteiben is megidézte a második világháború egy apró mozaikját. A Flying Flea – azaz WD/RE – névre keresztelt motorkerékpárok olyan járgányok voltak, amiket repülőből, ejtőernyővel dobáltak ki a katonáknak, hogy segítsék az információ áramlását olyan helyzetekben, amikor a rádiót nem szerencsés használni a hadszíntéren. Ezeknek az eredetileg 125 köbcentiméteres motoroknak állít emléket a Pegasus 500.
Az autentikus megjelenés, a valódi részletek átemelése és persze a második világháborús romantika megtette a maga hatását. A limitált szériás motorokat a piacra bocsátás utáni harmadik percben elkapkodták az utolsó szálig – és ez nem csak egy amolyan zsurnalisztikai túlzás. A boldogság azonban koránt sem lett felhőtlen.
A Royal Enfield főhadiszállásán ugyanis hoztak egy borzasztóan rossz döntést. Az átütő sikertől megrészegülve piacra is dobták a Classic 350 Signals Editiont, ami megszólalásig hasonlít a Pegasus 500-ra. Csak éppen sokkal olcsóbban, nem limitált szériában.
Ma már talán ők is látják azt, hogy nem szerencsés kétszer egymás után meglovagolni ugyanazt a tematikát. A vásárlók ugyanis teljes joggal háborodtak fel az indiai gyár húzásán. A vásárlók azért fizették ki a limitált szériáért kért felárat, hogy egy egyedi, prémium terméket kapjanak, amihez egyébként máshogy nem jutnának hozzá. Ehhez képest, ha műszaki tartalmában nem is teljesen, de hangulatában és kivitelében sokkal olcsóbban a piacra dobják ugyanazt, akkor a vásárlónak kellemetlen kérdései támadhatnak. A Royal Enfield időközben beláthatták a problémát. Az elégedetlen ügyfelektől visszavásárolják a motorokat és jól informált vásárlóknak értékesítik azokat újra, akiket így már nem érnek kellemetlen meglepetések.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »