A férfiaknak szükségük van játékokra. Már elnézést, hogy ebből a mélyen általánosító kijelentésből kihagyom a csajokat, de talán nem lövök nagy bakot, ha azt mondom, hogy egy military témájú motor súlyos többségében szőrös hátú pasikra hat afrodiziákumként. És úgy tűnik, hogy a Royal Enfield erre nagyon is jól ráérzett. Nemrégiben ugyanis piacra dobott egy limitált szériás Classic 500 Pegasus névre hallgató gépet, amikkel a Flying Flea-k – azaz Repülő Bolhák – előtt állítanak emléket. Azon Enfieldek előtt, amiket a második világháború alatt azért dobáltak le ejtőernyőkkel a brit katonáknak, hogy olyan helyeken is segítsék az üzenetek továbbítását, ahol a rádiózás valamiért nem volt megoldás.
A limitált szériás Classic 500 Pegasus bevált. A military tematikájú dolgok iránt megdobbanó szíveket pillanatok alatt meghódította a modell. A vásárlók elvitték őket, akár a cukrot. Mi mást is tehetett a Royal Enfield, minthogy meglovagolja a sikerhullámot?
Na de pont így? Az indiai gyártótól ugyanis nem túl elegáns lépés, hogy a sikeren felbuzdulva eladósorba küldi a Classic 350 Signals Edition névre keresztelt gépét, ami persze szép, de közel sem különleges. Fényezésében ugyan más, hiszen a légierő járműveti megidéző kék és a sivatagi sárga valóban nem ugyanaz, mint az 500-as esetében az olíva zöld és a barna. Más tekintetben viszont megszólalásig hasonlít a Flying Flea emlékmotorokhoz.
Az igaz, hogy a gépeket csupán az indiai belpiacra szánják, ami egy kicsit árnyal a képen. De gondoljunk csak bele ettől függetlenül, hogy mit érezhet most az, aki megvásárolt egy limitált szériás gépet? Milyen érzés lehet azt látni, hogy alig valamivel később előkerül egy megszólalásig hasonló, nem korlátozott számban gyártott motor sokkal olcsóbban, mint a te 1’000 példányban legyártott géped? Vélhetően akad most néhány csalódott tulaj.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »