A hamarosan eljövendő 2018. szeptember 24-e nevezetes nap lesz a Honda márka rajongói számára. Pontosan hetven évvel korábban alakult ugyanis hivatalosan meg a vállalat, amely mindössze 11 évvel később már a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója volt. Sok kultikussá vált kétkerekű fűződik a japán márka nevéhez, amelyek közül az egyik legikonikusabb az 1964-ben bemutatkozott Z sorozat. Amely később a Monkey nevet kapta – és vált is vele világhírűvé.

Az épített Monkey „rajtszámai” a Honda vállalati alapítására utalnak
Pedig csak egy kis apróságról van szó, amelyet eredetileg gyerekmotornak szántak. 1967-ben kezdték meg forgalmazását Japánon kívül – és hamar kultusztárgy lett belőle. Csupán érdekesség, hogy eredetileg egyáltalán nem volt futóműve: előre ugyan rövidesen szereltek teleszkópokat, a hátsó rugózásra azonban 1974-ig kellett várni!
Az eredetileg 50 köbcentiméteres gépek 3 vagy 4 sebességes váltókkal, röpsúlyos és manuális kuplunggal is készültek. Majd megjelent az MSX125 nevű „felnőttesebb” utód (amit giga-vigyorral teszteltünk) – most pedig megérkezett a legújabb verzió.

A tank a legklasszikusabb Honda színekben pompázik
A közelmúltban megrendezett Glemseck 101 találkozón nem csak Mick Doohan számára készült egy különleges Honda, hanem a közeledő jubileumra is – éppen csak ez sokkal kisebb. A cég németországi képviselete azzal bízta meg a Kingston Custom műhelyét – pontosabban annak tulajdonosát, Dirk Oehlerkinget -, hogy a 2018-as változat alapjain készítsen egy igazi múltidéző Monkey verziót. A rutinos öreg róka pedig megtette. Az építést megnézhetitek két percben összefoglalva is:
Érdemleges műszaki változás nem történt. Az erőforrás változatlan, csupán a levegőt szívja egy K&N egységen keresztül, illetve egy sportkipufogó gondoskodik a jobb öblítésről és főleg hangról. A tank és az egész festés klasszikus Honda-trikolor lett, az ülés alcantara bevonatot kapott, a gyári krómozott első sárvédő pedig magasabbra költözött. Az elektronika egy része – ABS, riasztó, de még a világítás is – mentek a levesbe. Az első lámpa helyére egy rajtszámtartó került, csakúgy mint az ülés alá oldalra is. Ezeken értelemszerűen a jubileumi 70-es szám látható.

Ez egy határozott kidörmögő

Az épített Monkey tracker stílusban tetszeleg

Alcanatara ülés: nagy gyorsulásnál sem fogsz csúszkálni rajta

Az összkép nagyon dögös lett – de ez is csak egy színpadi tárgy, futni alighanem soha nem fog. Ezért kapott téli gumikat
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Eddig csak homályos reménykedés volt, most azonban már azt is tudjuk, mikor láthatjuk a visszatérő Katana végleges változatát. Beetetés ON!
Elolvasom »Gyorsan előre kell bocsájtani, hogy a hír nem hazai vonatkozású, azonban ettől még érdekes. Az X-ADV Olaszországban érte el a fenti sikert.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »