Az amerikai NHTSA-t (National Highway Traffic Safety Administration, vagyis Nemzeti Autópálya-Biztonsági Felügyelet) elsősorban a visszahívások kapcsán szoktuk emlegetni. Azonban a Kawasakinál valószínűleg most egészen más érzelmi töltettel kezelik a hivatal nevét, ami lelőtte az egyik fő poénjukat. Tudniillik a Zöldek beadtak egy engedélyeztetési listát, amin többek között szerepel az új ZX-6R is, aminek kapcsán az október 11-et jelölik meg indulási dátum gyanánt. A levélben külön szerepel, hogy kérik az amerikai hivatalt, hogy ezt a listát illetve a levelet csak ezután a dátum után tegyék közzé. Na ezt az egyszerű és érthető kérést nem sikerült teljesíteni.
Egy kicsit persze olyan ez, mintha valaki megsúgná a szülinaposnak, hogy mit fog kapni. Nem dől össze a világ tőle. De ilyen formában lelőni a poént egyáltalán nem jófej cselekedet. Szóval ejnye kedves NHTSA és reméljük, hogy a ZX-6R kapcsán marad annyi puskapor a hordóban, hogy a meglepi dátum elsütése ellenére legyen minek szólnia.
Az október 11. persze nem hasraütésre született meg. Akkor lesz az AIM Expo Las Vegasban, valószínűleg ott tervezik a motor amerikai bemutatását. Mindazonáltal egy héttel korábban fog zajlani Európában az Intermot októrber 3-7 között. Így az új Ninja első felbukkanására és az íncsiklandó részletekre akkor számítunk.
Persze egy falatnyi apróság már kiderült az új Ninjával kapcsolatban. Történetesen az az adat, ami első körben mindenkit érdekel. Az új ZX-6R forgalmijába 95 kilowattos, tehát 127 lóerős teljesítmény fog bekerülni. Az elődmodell 96.4 kilowattjához képest ez egy egészen apró visszacsúszás, valójában többnyire érzékelhetetlen. Cserébe persze ezentúl sem fog friss alpesi levegőt kipufogni a motor, még a három katalizátor ellenére sem, de az új Euro szabványnak immáron megfelel.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »