Hol máshol, mint a Bonneville Speed Week – a világ legnagyobb sebesség körüli megmozdulása – keretében jelentette be a Kawasaki csúcsmodelljének továbbfejlesztését. A H2 kompresszoros ezres motorjának “utcai” változata eddig 200 lóerőt adott le – amely ma már beleolvadt a mezőnybe. Így a zöldek vettek egy mély levegőt és leszóltak a gépházba: mérnök szanok, kellene egy kis erőtöbblet a közútra is! És lett.
Hivatalosan nem a kompresszor körül babráltak, hanem az ECU továbbfejlesztésével, a szívórendszer átdolgozásával és új dugattyúk alkalmazásával érték el a javulást. Amit persze hisz aki akar – azért ebben a játszmában laza 15 százalékos erősödés valahogy több szokványos ujjgyakorlatnál. Azt kiemelik, hogy eközben a fogyasztás semmit nem fog emelkedni. A potenciális vevőket vélhetően ez a rész fogja leginkább motiválni, ezért döntenek majd a megújult Kawasaki mellett.
Ami szintén nagyon jó hír, hogy a típus túra változata, az idén általunk is tesztelt – és imádott – H2SX is megkapja a fejlesztésnek ezen részét. A másik ugyanis neki már eddig is megvolt. A H2 ugyanis új műszerfallal kerül le a gyártósorról jövőre. Ugyanazzal a színes folyadékkristályos egységgel, amely az SX kivitelben idén debütált. Lesz itt is bluetooth kapcsolat a mobilunkkal, meg minden. Ezentúl tehát a csúcs-Ninja vásárlói is hosszan tanulhatják az önmagában is egy számítógéppel felérő műszeregység kezelését.
További jelentős változás a fékek komoly előrelépése. A H2 ugyanis 2019-re megkapja azokat a Brembo Stylema nyergeket, amelyek idáig kizárólag a Ducati Panigale V4-en voltak megtalálhatóak. Amúgy is elég tiszta a képlet, mi motiválta a marketingeseket a plusz erő “megrendelésére”: a vörös vénégyes. Amely ugye szintén 199,5 lóerő, de ehhez menetkészen 195 kiló. Vagyis a legdurvább utcai Ninja 240 kilócskájához muszáj volt szaporítani a ménest…
Végezetül jöjjön a legnagyobb mutatvány: az önjavító festék. A Kawasaki H2 azon vásárlóinak, akik utcán is rendesen használják szörnyetegüket, ezen a téren komoly bosszúságaik voltak. A csillogó zöld bevonat ugyanis elég sérülékeny volt: a menet közben óhatatlanul odaverődő tárgyak apró karcait nem lehetett eltüntetni róla. Az új fényezés ugyanúgy néz ki, azonban tud egy zseniálisat: hő hatására egyszerűen eltűnnek felületéről a kisebb sérülések. Vagyis képes regenerálni saját magát. Erre már tényleg azt kell mondani: na ez a nem semmi!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »