Benzinnel megy a motor nem jogsival – ezt gyakran lehet hallani. Mégis, ha közúton jogszerűen szeretnél vezetni, akkor szükséged lesz a papírokra. Így van ez még akkor is, ha történetesen motorversenyző vagy a brit Superbike szériában és egy egész ország tudja rólad, hogy két keréken olyan tudás van a birtokodban, amit sokan még csak irigyelni sem mernek. Brad Ray is lecserélte a GSX-R1000-et egy GSX-R125-re, hogy lelkes tanulóként rója az utakat. És képzeljétek: izgult!
Bradley Ray neve talán csak a legvadabb Superbike rajongóknak lehet ismerős – vagy talán még nekik sem. A most 21 esztendős pilóta 2011 óta indul a hivatalos brit bajnokságokon – na persze, ha nem számoljuk azt, hogy gyakorlatilag togyogós korától kezdve húzza a gázt. Ült már Moto3 és Moto2-es motorok is, jelenleg pedig a Hawk Racingnél versenyez egy GSX-R1000 nyergében és idén például a Donington Parkban elsőként intették le.
Jelenleg egy 125 köbcentiméteres GSX-R-el és egy méretes “L” betűs táblával furikázhat közúton. Odaát a ködös Albionban ez azt jelenti, hogy ha a korlátlan motoros jogosítvány megszerzése a célja, akkor már túl van a kötelező alapképzésen, az úgynevezett CBT-n (Compulsory Basic Training). Ezt követően ilyen táblakiegészítéssel már vezethet százhuszonötösnél nem nagyobb motort. Amint viszont túl lesz a Driving Access teszten – ezt nevezzük jobb híján forgalmi vizsgának -, akkor nyitva lesz előtte az út a nagyvasak felé.
Ray tisztában van vele, hogy ameddig motorversenyző karrierjének él, addig nem sok alkalma lesz arra, hogy közúton is motorozzon. De szeretné, ha egy szép napsütéses napon legalább a lehetőség ott lenne a kezében. Természetesen a megmérettetés után jó versenyzőhöz méltóan nyilatkozott. „Négyéves koromban már egy minimotoval randalíroztam a kertben, hatéves korom óta versenyzek szóval nem voltam nagyon ideges, de azért izgultam. Hétvégente 150 mérföldes sebességgel veszem a kanyarokat, de a nyolcasozásnál így is oda kellett figyelnem.”
Fotó: Eurosport

Cimkék:
A kompresszoros motor tuningolása úgy látszik jól megy a zöldeknek: jövőre lényegesen erősebb lesz a H2. Meg kap még frissítéseket más téren is.
Elolvasom »Már csak alig két hónapot kell várnunk arra, hogy bemutatkozzon a vadiúj 1'200 köbcentiméteres Triumph Scrambler.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »