Ács a baltánál, suszter a kaptafánál – szólt az ítélet, amikor a BMW bemutatta a világnak az S1000RR-t. Na nem mintha nem gyártott volna a bajor motorgyártó vállalat korábban is sornégyes erőforrásokkal motorokat, de az emberek úgy gondolták, hogy szupersport gépeket a japánok és az olaszok dolga gyártani. Mára komoly rajongótábora van a német gépnek, többek között Talmácsi Gábor is ilyennel vereti időnként valamelyik versenypályán. Így aztán tudjuk, hogy egy gyors gép, a leggyorsabb BMW címet viszont hivatalosan eddig még nem viselhette.
A Hunter Sills Racing (HSR), a TOP1 Oils és a San Diego BMW Motorcycles rekordergyanús összefogást hirdetett, a recept pedig be is vált. Összeraktak egy különlegesen felkészített S1000RR-t, ráeresztették a Bolíviában fekvő Salar de Uyuni sósivatagra és lám, megvan a világ leggyorsabb Bömbije.
A HSR csapat pilótája Erin Sills 229.266 mérföldes, azaz óránkénti 369 kilométeres sebességnél állította be a hivatalos FIM rekordot, feltöltés nélküli kategóriájú motorjával. Üröm az örömben, hogy nem sokkal előtte már elérte az óránkénti 381 kilométeres sebességet is, de megismételni már nem tudta egy elektronikai hiba miatt.
Az gonosz elektromos manók ugyan nem hagyták, hogy a leggyorsabb BMW annyival repesszen a hivatalos mérésen, amennyivel képes. Mégis ez ad egy kis motivációt a csapatnak ahhoz, hogy hamarosan újra megpróbálják. Hiszen azt már tudják, hogy mind a gép, mind a társaság képes arra, hogy komolyabb tempót diktáljanak.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Sons of Anarchy spin-off sorozata a Mayans MC szeptember 4-én indul világhódító körútjára, és mi már nagyon várjuk.
Elolvasom »Indiára nem csak célpiacként tekint a Kawasaki, hanem ugródeszkaként is más vásárlóközönség hatékony eléréséhez.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »