Ács a baltánál, suszter a kaptafánál – szólt az ítélet, amikor a BMW bemutatta a világnak az S1000RR-t. Na nem mintha nem gyártott volna a bajor motorgyártó vállalat korábban is sornégyes erőforrásokkal motorokat, de az emberek úgy gondolták, hogy szupersport gépeket a japánok és az olaszok dolga gyártani. Mára komoly rajongótábora van a német gépnek, többek között Talmácsi Gábor is ilyennel vereti időnként valamelyik versenypályán. Így aztán tudjuk, hogy egy gyors gép, a leggyorsabb BMW címet viszont hivatalosan eddig még nem viselhette.
A Hunter Sills Racing (HSR), a TOP1 Oils és a San Diego BMW Motorcycles rekordergyanús összefogást hirdetett, a recept pedig be is vált. Összeraktak egy különlegesen felkészített S1000RR-t, ráeresztették a Bolíviában fekvő Salar de Uyuni sósivatagra és lám, megvan a világ leggyorsabb Bömbije.
A HSR csapat pilótája Erin Sills 229.266 mérföldes, azaz óránkénti 369 kilométeres sebességnél állította be a hivatalos FIM rekordot, feltöltés nélküli kategóriájú motorjával. Üröm az örömben, hogy nem sokkal előtte már elérte az óránkénti 381 kilométeres sebességet is, de megismételni már nem tudta egy elektronikai hiba miatt.
Az gonosz elektromos manók ugyan nem hagyták, hogy a leggyorsabb BMW annyival repesszen a hivatalos mérésen, amennyivel képes. Mégis ez ad egy kis motivációt a csapatnak ahhoz, hogy hamarosan újra megpróbálják. Hiszen azt már tudják, hogy mind a gép, mind a társaság képes arra, hogy komolyabb tempót diktáljanak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »