Kínai csopper 125 köbcentivel? Erre a legtöbb motoros legyint egy lenézőt és megy is tovább. “Inkább veszek egy ezeréves japán belpiacost!” – mondják. Pedig a kínaiak annyira nem ostobák, mint sokan gondolják – legalábbis ha megnézzük jelenlegi helyüket a nagyvilágban, az nem erre utal. És amikor jobban megismersz egy valóban 2018-as modellnek titulált Keeway-t – ami történetesen valamilyen érdekes cruiser-szerűség -, lehet hogy ér némi meglepetés. Engem legalábbis ért.
Nem vagyok az előítéletek embere – legalábbis igyekszem nem az lenni. Meg nyitottnak maradni mindenféle új dologra. Már persze a magam érdeklődési körén belül – de a motorozás az ide tartozik. Mindig szívesen ismerek meg olyat, amihez korábban nem volt szerencsém – annyit megtanultam, hogy gyakran érik meglepetések az embert. Jók, meg néha kevésbé pozitívak is. Így aztán amikor felajánlottak egy K-Light 125-öst cruisert kipróbálásra, nem mondtam nemet.
A távol-keleti gyártók a marketing szlogenjeikben nagyon komolyat tudnak villantani időnként. Amikor ott állsz a K-Light 125 mellett és beléd hasít a gyári anyag első címszava, kicsit értetlen vagy. “Lázadó karakter” – ezt állítják a kis paripáról. Amelynek kipróbálásához kimondottan javasolta a márka hazai képviselete, hogy ne személyesen érkezzek, hanem küldjek valakit, aki nálam kisebb. De ez nem sikerült, így egy csomó érdekes élménnyel lettem gazdagabb.
Messziről rápillantva a K-Light 125 egészen pofásan mutat. Maga a sziluett az alacsony felépítésével, nyújtott fazonjával valóban hasonlít a kategória “igazi” tagjaira. Persze a motor minden paraméterében kisebb: 214 centis hosszához 1’440 milliméteres tengelytávolság párosul, a nyereg pedig mindössze 715 millire van a talajtól. A csepp alakú tankkal – főleg, hogy az egy egészen eltalált piros fényezést kapott – az első benyomás nem is rossz. (Van szürkében is, úgy sokkal jellegtelenebb.)
Persze azt hamar kiszúrod, hogy középen nem egy V2-es fazonja sejlik fel, hanem csupán egyetlen henger meredezik. Közelebb érve pedig feltűnnek a pici stílusbeli keveredésről árulkodó, modernséget sugárzó elemek. A szálcsiszolt alumínium jellegű oldalsó panel, a kipufogó, a meglehetősen érdekesre sikeredett hátsó kis sárvédő-toldat a felfogatásával és a rendszámmal mind a modernséget mutatják – vagyis pont nem passzolnak a “cruiser akarok lenni” törekvéshez. Lehet, hogy ettől lázadó a kis Keeway…
A műszaki tartalomra valóban mondhatjuk, hogy őskövület. Oké, már nem karburátor, hanem elektronikus üzemanyag-befecskendezés táplálja az egy hengeres kis blokkot. A 125 köbcentis henger gázcseréjét azonban csak két szelep végzi, a keletkezett hőt a menetszél vezeti el és ott virít a berúgókar is a jobb oldalán. Persze van önindító, amely könnyen kelti életre az apró erőforrást. Amelynek ugyan egy testes, de szerencsére nem sárnehéz motort kell mozgatnia.
A K-Light 125 ugyanis menetkészen 144 kilót nyom. Erre – na meg a pilótára – jut 10,6 lóerő és 8,9 newtonméter – hogy pontosan másoljuk a gyári specifikáció adatait. Így aztán nagyon komoly jelentőséggel bír, hogy mennyivel mérlegelt motoros felszerelésben a pilóta – az én csupán bioprotektorokkal is már egy mázsa körüli testem nem volt a kedvence. Erősen pörgetve is alig sikerült elérnünk az országúton megengedett sebességet. Aminek megint van előnye: csak lakott területen kell rettegni a traffipaxoktól, országúton lehet zúzni nyélgázon!
Nézd meg videós bemutatónkat is az apró cruiserről
Egy szó mint száz: a kis 125-ös egy visszafogottabb testalkatú motorossal arra elegendő, hogy az a közlekedés normál résztvevője lehessen. A lámpától elindulva kicsit kell igyekeznie, hogy nehogy eltapossa valami agresszívebb SUV-os, akinek nem tetszett a korábbi előresorolása a pirosnál. Szabályos utazóra elég lesz, amit tud a motor, vagyis aki nem állatkodni veszi (mondjuk az úgysem nagyon megy vele), hanem ténylegesen közlekedni szeretne, annak meg fog felelni.
A második oldalon jön egy meglepően jól vizsgázott részlet: a futómű. Meg kiderül az is, miért jár jól aki erre a minicruiserre szavaz. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »