| Husqvarna Vitpilen 401 | |||
| Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
| Erőforrás |
A KTM 390 Duke blokkja és erőátvitele változtatás nélkül került be a Vitpilen 401 vázába, így a kategóriában kiváló az erő és a nyomaték. A motor könnyű, így pláne elegendő a blokk ereje.
|
||
| Teljesítmény | 5 | 4 | |
| Nyomaték | 5 | 4 | |
| Gázreakció | 10 | 8 | |
| Rugalmasság | 10 | 8 | |
| Vibráció | 5 | 3 | |
| Akusztika | 5 | 4 | |
| Erőátvitel | 10 | 9 | |
| Összesen | 50 | 40 | |
| Futómű |
A futómű WP színvonalú: szinte több mint tökéletes. Elegendőek a rugóutak, jó a hangolás: az úttartás és a komfort tökéletes elegyét adja. Alighanem főleg ezért lett a motor sokkal kényelmesebb, mint elsőre hiszed róla.
|
||
| Állíthatóság elöl | 5 | 1 | |
| Állíthatóság hátul | 5 | 3 | |
| Egyenesfutás | 10 | 7 | |
| Kanyarstabilitás | 10 | 8 | |
| Komfort | 10 | 10 | |
| Összesen | 40 | 29 | |
| Biztonság |
A fék némi csalódást okozott: jól fog, de kissé nyúlós érzést ad.
|
||
| Fék hatásfok | 10 | 8 | |
| Fék adagolhatósága | 10 | 4 | |
| Felegyenesedési hajlam | 5 | 2 | |
| ABS működése | 5 | 5 | |
| Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 1 | |
| Összesen | 35 | 20 | |
| Mindennapi használat |
A széles kormány ellenére sportos az üléshelyzet, puritán az ülés – a végén pedig mégis meglepően kényelmes a motor. Az utasnak már nincs ennyi oka az örömre…
|
||
| Kényelem vezető | 10 | 7 | |
| Kényelem utas | 5 | 2 | |
| Szélvédelem | 5 | 1 | |
| Pakolhatóság | 5 | 2 | |
| Terhelhetőség | 5 | 3 | |
| Világítás | 5 | 5 | |
| Felszereltség | 5 | 4 | |
| Hatótávolság | 5 | 2 | |
| Kidolgozási minőség | 5 | 5 | |
| Karbantartás | 5 | 4 | |
| Összesen | 55 | 35 | |
| Költségek |
Exkluzivitása miatt drágább egy 390 Duke-nál, a hazai szervizháttér pedig jelenleg még picit kérdőjeles – de az igazi úttörőket ez garantáltan nem tántorítja majd el!
|
||
| Ár | 10 | 6 | |
| Fogyasztás | 5 | 4 | |
| Fenntartás | 5 | 3 | |
| Összesen | 20 | 13 | |
| Mindösszesen | 200 | 137 | |

A Vitpilen 401 igazi különlegesség és egyéniség lett
| Husqvarna Vitpilen 401 | |
| MOTORTÍPUS | 1 hengeres 4 ütemű DOHC benzinmotor 4 szeleppel |
| HENGERŰRTARTALOM (CM3) | 373 |
| FURAT X LÖKET (MM) | 89 x 60 |
| KEVERÉKKÉPZÉS | Bosch EMS üzemanyag befecskendezés |
| SŰRÍTÉSI ARÁNY | 12,6:1 |
| TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) | 32 (43,5) / 9’500 |
| FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) | 35,3 / 7’000 |
| INDÍTÁS | Elektromos önindító |
| TENGELYKAPCSOLÓ | Mechanikusan működtetett PASC™ csúszókuplung |
| SEBESSÉGVÁLTÓ | Hat sebességes szekvenciális |
| SZEKUNDERHAJTÁS | X gyűrűs lánc |
| VÁZ | Térhálós szerkezetű acélcső |
| VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) | 65 / n.a. |
| ELSŐ FELFÜGGESZTÉS | Ø 43 mm WP fordított teleszkópok, 142 mm rugóút |
| HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS | WP monoshock központi rugóstag állítható előfeszítéssel, 150 mm rugóút |
| ELSŐ FÉK | Ø 320 mm szimpla tárcsa ByBre 4 dugattyús radiális féknyereggel, kikapcsolható ABS |
| HÁTSÓ FÉK | Ø 230 mm szimpla tárcsa ByBre 1 dugattyús úszóágyazású féknyereggel, kikapcsolható ABS |
| MENETVEZÉRLŐ ELEKTRONIKA | nincs |
| ELSŐ GUMIABRONCS | 110/70-17 |
| HÁTSÓ GUMIABRONCS | 150/60-17 |
| KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS | Euro4 |
| CO 2 KIBOCSÁJTÁS (G/KM) | n.a. |
| HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) | n.a. / n.a. / n.a. |
| TENGELYTÁV (MM) | 1’357 |
| ÜLÉSMAGASSÁG (MM) | 835 |
| HASMAGASSÁG (MM) | 170 |
| MENETKÉSZ TÖMEG ÜZEMANYAG NÉLKÜL (KG) | 148 |
| MEGENGEDETT ÖSSZTÖMEG (KG) | n.a. |
| ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) | 9,5 |
| ÁR (HUF, 2018 JÚLIUS, regisztrációs adó nélkül) | 1’970’000.- |

Innen nézve nyer értelmet a tank kiszögellése. Nem csak optikai célokat szolgál
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Nagyon érdekes téma, mert megfelelő látás nélkül nem lehet motorozni. Mégis, mi motorosok nagyon keveset tudunk szemünkről. Lássunk tisztán!
Elolvasom »A Keeway K-Light 125 megjelenésében szeretne hasonlítani a cruiser kategória "nagyjaira", közben jól bevált kínai technikára épül.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »