Veszélyes műfaj a limitált szériás, különleges kiadású motoroknak a gyártása. Nem kell más, csak annyi, hogy egy kicsit elkottázzák a srácok a tervezőasztalon az átalakítást és leesett állak helyett csak megvont vállak jutnak osztályrészül. Olyan neves gyártók estek már ebbe a hibába, mint a Harley-Davidson vagy a Yamaha. És néha olyan gyártók okoznak kellemes meglepetést a műfajban, mint a Royal Enfield. Az MV Agusta pedig az a brand, ami már szinte sportot űz a jól eltalált, kisszériás, különleges gépek létrehozásából. Nem véletlen, hogy az utóbbi években lepaktált velük a Forma 1 híres sztárversenyzője, Lewis Hamilton. A cég mérnökeinek, dizájnereinek munkájának és az ő nevének fémjelével ellátva a most bemutatott Brutale 800RR már a harmadik LH44 motor.
Egy limitált szériás motorhoz ma már szinte alaptartozéknak számít néhány szénszálas elem, ezen a Brutale modellen sem spóroltak le. De akadnak még olyan érdekességek, mint a kerámiabevonattal ellátott teljes kipufogórendszer vagy éppen a könnyű alumínium fék- és kuplungkar. De jól mehet a biznisz mostanában a helyi CNC-vel foglalkozó vállalatoknak is, hiszen rengeteg díszítő elemet gyártattak le egyedileg.
Az erőforrás lényegében nem változott az alapmodellhez képest. Ugyanaz a 798 köbcentiméteres, virgonc soros háromhengeres, a megfelelő fordulaton 140 lóerőt és 86 newtonméteres forgatónyomatékot leadó gyönyörűség szolgál, mint amit a Brutale esetében megszoktunk.
Az LH44-ből mindösszesen 144 darabot értékesítenek világszerte, ami biztosítja a ritkaság státuszát. A korábbi Lewis Hamilton nevével ellátott F4 még kapható, de a Dragster árai szépen kúsznak felfelé. Így valószínűleg a Brutale sem lesz rossz befektetés, ráadásul ki ne szeretne egy ilyen vörös-fekete szépséget a garázsában tudni?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »